השגריר הרוסי יוזמן לשיחה • לפיד: "דורשים התנצלות מפורשת"

שר החוץ יאיר לפיד הודיע הבוקר כי בעקבות ההתבטאות האנטישמית של מקבילו, שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, שהשווה את נשיא אוקראינה זלנסקי להיטלר, וטען כי "גם להיטלר היה דם יהודי" יזמן המשרד את שגריר רוסיה בישראל לשיחת הבהרה | בנוסף דורש לפיד התנצלות מפורשת

ארי קלמן | מדיני 2.5.2022 | 09:25

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב | צילום: צילום מסך

דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב מעוררים סערה בעולם היהודי: שר החוץ הרוסי התייחס אמש לנשיא אוקראינה היהודי ולדימיר זלנסקי והשווה אותו להיטלר כשלדבריו "להיטלר היה דם יהודי, וגם לכמה מהאנטישמים הגדולים".

בשעה האחרונה בחרו גם בישראל להגיב לדברים הקשים. שר החוץ יאיר לפיד הודיע כי שגריר רוסיה בישראל יוזמן היום לשיחה במשרד החוץ וכי ישראל דורשת התנצלות מהשר לברוב.

"זו התבטאות בלתי נסלחת, שערורייתית, שגיאה היסטורית איומה ואנחנו מצפים להתנצלות. שגריר רוסיה יזומן היום לשיחה לא פשוטה", אמר השר לפיד, "היהודים לא הרגו את עצמם בשואה".

עוד תקף השר לפיד את עמיתו הרוסי, "להגיד שהיטלר היה ממוצא יהודי זה כמו להגיד שהיהודים הרגו את עצמם. זו אמירה בלתי נסלחת", שר החוץ ציין כי שגריר רוסיה יזומן ל"שיחה קשה" אצל ראש תחום המזרח התיכון במשרד החוץ, אך נמנע מלהגדיר אותה שיחת נזיפה וציין כי הוא עצמו לא ינכח בשיחה.

מוקדם יותר תקף גם השר יועז הנדל את דברי השר הרוסי: "אלה דברים הזויים שמנסים להצדיק מעשים נוראיים שהרוסים עושים באוקראינה. זילות השואה זה משהו שאני לא מוכן לקבל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום