ריקול גם בטסלה - תקלה במדי המהירות

חברת הרכבים החשמליים הפופולרית טסלה קוראת לתיקון של למעלה מ-48 אלף רכבים ממודל 3 בין השנים 2018-2022. הסיבה: תקלה במד המהירות, אשר במצב נהיגה "מסלול" לא מציג את יחידת המהירות של הרכב. התיקון נעשה ע"י עדכון תוכנה חינמי מהאוויר

ארי קרויזר | רכב ותחבורה 3.5.2022 | 14:50

חברת טסלה | צילום: unsplash

גל הריקולים האחרון לא עוצר בעולם המזון, וכעת הוא מגיע אף לעולם הרכב. תקלה מדאיגה במיוחד הביאה את חברת הרכבים החשמליים הפופולרית טסלה, שבבעלותו של אילון מאסק, להכריז על ריקול חדש של אחד הרכבים הפופולאריים של החברה ומהנמכרים בעולם.

בריקול עליו הכריזה טסלה נקראים לתיקון יותר מ-48,000 רכבי טסלה מדגם "Model 3", וזאת בעקבות תקלה בה מערכת הנהג האוטומטי לא יודעת לאבחן באיזו מהירות נוסע הרכב בפועל כאשר מצב הנסיעה מוגדר "מסלול". כך לדוגמה, רכב שנוסע 55 קמ"ש נוסע בפועל במהירות של 88 קמ"ש אך הנהג יוכל לראות רק את המספר, ולא את יחידת המידה.

בעקבות תקלה זו טסלה קוראת לתיקון של רכבים מדגם זה מהשנים 2018-2022, ועל פי הנמסר מחברת טסלה ישנם 48,184 כלי רכב אשר מושפעים מהכרזה זו על הריקול.

על פי מסמכים רשמיים, מצב מסלול "נועד להגביר את ביצועי נהיגת הרכב במסלולים במעגל סגור, ממשק המשתמש בכלי רכב המושפעים מהתקלה מציג את מהירות הרכב אך לא יחידת מהירות (מייל או קילומטר לשעה)".

לאור התקלה גדל הסיכון להתנגשויות ותאונות, אך בטסלה מדווחים כי לא ידוע להם על תאונות או פציעות כלשהן המיוחסות לתקלה. טסלה צפויה לשלוח מכתבים המודיעים על כך לבעלי הרכבים. התיקון נעשה ע"י עדכון תוכנה חינמי באוויר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום