מנהיגי העולם מברכים את ישראל לרגל יום העצמאות

מנהיגי העולם שיגרו ברכות חמות לנשיא המדינה הרצוג לרגל יום העצמאות. בין המברכים, נשיאי ארצות הברית, צרפת, גרמניה, סין, רוסיה, טורקיה, והודו, ומלכי ספרד, תאילנד והולנד

מאיר גלבוע | מדיני 5.5.2022 | 14:47

נשיא יפן מברך את ישראל ליום העצמאות | צילום: מתוך הסרטון

לכבוד יום העצמאות, היום (חמישי), נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל איגרות איחולים וברכות מצולמות מעשרות מנהיגים עולמיים, ביניהם נשיאי המדינות של ארצות הברית, צרפת, גרמניה, סין, רוסיה, טורקיה, והודו, ומלכי ספרד, תאילנד והולנד.

נשיא ארצות הברית של אמריקה ג'ו ביידן אמר בברכתו המצולמת: "לכבוד הוא לי לשלוח את מיטב האיחולים של אזרחי ארצות הברית ליום ההולדת ה-74 של מדינת ישראל. חברות קרובה ורבת שנים בין ארצותינו החלה ברגע שארה"ב הייתה למדינה הראשונה בעולם שהכירה בישראל כמדינה עצמאית, רק 11 דקות לאחר הקמתה. וב-74 שנים של קידמה ושותפות, השגנו הרבה מאוד ביחד. החל משיתופי פעולה במחקר מדעי וטכנולוגי פורץ דרך ועד יצירת קשרים אזוריים חדשים שיבטיחו את ביטחונה של ישראל. השותפות בין ישראל וארה"ב הייתה חיונית לארצות הברית ואני סבור שגם לישראל. הקשרים בינינו איתנים. ואני גאה לעמוד לצד ישראל היום ותמיד. יום עצמאות שמח!"

נשיא צרפת עמנואל מקרון מסר בברכה מצולמת: "אתם מכירים את החיבור העמוק שלי לישראל. לקרבה בין מדינותינו ישנם שורשים המתחילים בקשרים האנושיים שמחברים בינינו. אתם יכולים לסמוך עלי שאפעל לחזק את זה בכל הרמות, כולל באיחוד האירופי. אני מאחל לכולכם חג עצמאות שמח. ממני ומצרפת כולה."

נשיא סין שי ג'ינפינג, עמו נשיא המדינה קיים את שיחת הטלפון הראשונה בין נשיאי סין וישראל, כתב באיגרת שהועברה ללשכת הנשיא: "מאז כינון היחסים הדיפלומטיים בין סין לישראל לפני 30 שנים, שתי המדינות שמרו על יחסים קרובים בכל הרמות, כאשר שיתופי הפעולה בין שני העמים המשיכו לצמוח והידידות המשיכה להעמיק. בשיחת הטלפון שלנו אשתקד, הגענו להסכמה נרחבת על יחסינו הבילטראליים ועל נושאים שחשובים לשני הצדדים. מכיוון שאני מייחס חשיבות גבוהה ליחסים בין סין לישראל, ברצוני לעבוד יחד איתך על מנת להעמיק את האמון הפוליטי בין סין לישראל, להעצים את שיתופי הפעולה לטובת שני הצדדים, להרחיב ידידויות, ולהביא את השותפות החדשנית המקיפה של סין וישראל לגבהים חדשים. אני מאחל שמדינת ישראל תזכה לשגשוג, ואושר לאזרחיה."

נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, אשר אירח את נשיא המדינה בביקור ממלכתי היסטורי בחודש מרץ, כתב באגרת: ״בתקופה החדשה ביחסים בינינו, שהחלה עם ביקורו של כבוד הנשיא במרץ האחרון, אני מאמין באמת ובתמים ששיתוף הפעולה בין מדינותינו יתפתח בצורה שתשרת את האינטרסים הלאומיים ההדדיים שלנו, כמו גם את השלום והיציבות האזורית."

נשיא המדינה קיבל גם ברכה מנשיא הודו ראם נאת' קובינד שכתב: "קיים פוטנציאל רב לשיתופי פעולה בין מדינותינו, וברצוננו להעמיקם.” ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי שלח גם הוא וציין בברכה מצולמת: "על אף שזהו פרק חדש ביחסינו, ליחסים בין מדינותינו ישנה היסטוריה עתיקה מאוד. אני מקווה כי נוכל להעמיק אף יותר את יחסינו בשנים הבאות."

נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר אמר בברכתו המצולמת: "אדוני הנשיא, חברים יקרים בישראל. לכבוד יום העצמאות ה-74 של ישראל, ובשם האזרחים כאן, אני שולח לכם את מיטב האיחולים. לפני 74 שנים, התגשם חלומו של הרצל על מולדת לעם היהודי. מתוך הכרה באשמה ההיסטורית הכבדה על פשעי הנאצים נגד העם היהודי, אנו, הגרמנים, חשים התרגשות עמוקה מהידידות עם ישראל. על האמון הייחודי והחדש הזה, נהיה אסירי תודה לעד."

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין כתב באיגרת:" אני מוסר את איחוליי הכנים לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל. אני סבור כי היחסים בין רוסיה לישראל, המבוססים על עקרונות הידידות והכבוד ההדדי, ימשיכו להתפתח לטובת עמינו ולטובת חיזוק השלום והביטחון במזרח התיכון. אני מאחל לך בריאות טובה והצלחה רבה, וכן שמחה ושגשוג לכל אזרחי ישראל."

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון צייץ: "אני מאחל לישראל ולידידיי יצחק הרצוג ונפתלי בנט יום עצמאות שמח! הממלכה המאוחדת תמיד עמדה לצד ישראל וזכותה לחיות בצורה שכל מדינה צריכה לחיות בה: בשלום, בשגשוג, ובביטחון."

מלך ספרד פליפה השישי כתב לנשיא: "לרגל יום העצמאות של מדינת ישראל, ברצוני להעביר אליך, כבוד הנשיא, את ברכותיי הלבביות ביחד עם הממשלה והעם הספרדי. אנא קבל, אדוני הנשיא, את איחוליי לרווחה אישית, לשלום ולשגשוג של העם היקר של מדינת ישראל."

נשיאת יוון קתרינה סקלרופולו, שגם אירחה לאחרונה את נשיא המדינה, כתבה: "אני שמחה להכיר בכך שיוון וישראל, שתי מדינות עם מורשות היסטוריות עתיקות יומין, כוננו בתוך זמן כל כך קצר קשר עמוק ואסטרטגי." נשיא קפריסין ניקוס אנסטסיאדס, הוסיף: "מעמד זה מעניק לנו הזדמנות לחגוג את ההעמקה וההרחבה היוצאת-דופן של היחסים האסטרטגים בין ממשלות קפריסין וישראל בכל התחומים והידוק הקשרים בין עמינו."

ראש ממשלת יפן פומיו קישידה ציין בברכה מצולמת כי ישראל ויפן מציינות 70 שנים של יחסים דיפלומטיים ואמר: "אני נחוש להביא את היחסים בין יפן לישראל לגבהים חדשים ולפעול למען מימוש השלום במזרח התיכון. אני מאחל קידמה ושגשוג לישראל, ואושר רב לאזרחיה."

נשיא קולומביה איוון דוקה מארקס, אותו נשיא המדינה אירח לביקור ממלכתי בישראל בנובמבר שעבר, אמר בברכה מצולמת: "לכבוד הוא לי לשלוח את ברכותינו למדינת ישראל על יום הולדתה ה-74. עובדה זו מעוררת בנו השראה רבה, בגין החוסן של העם היהודי, אשר הפך את ישראל לאומה של פיתוח וחדשנות."

ברכות נוספות הגיעו מנשיא צ'כיה מילוש זמאן שאמר: "ישראל היא מדינה שקרובה לליבי, והבית השני שלי. בגלל זה אני אומר ברבים, בפראפרזה למילים של ג'ון פ' קנדי, 'אני יהודי'!"

נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה אין הביע את תקוותו להמשיך לקדם את היחסים בין ישראל לקוריאה, והנשיא הנבחר יון סוק-יול כתב: ״אני מצפה לעבוד יחד איתך בשיתוף פעולה כדי להמשיך ולקדם את האינטרסים המשותפים של שתי המדינות וכדי להמשיך ולפתח יחסים קרובים."

עוד התקבלו איחולים לכבוד יום העצמאות ממלך הולנד וילם-אלכסנדר, מלך תאילנד מאהה וצ'יראלונגקון, נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן דר בלן, נשיא רומניה קלאוס ורנר יוהאניס, נשיא קזחסטאן קאסים-ג'ומארט טוקאייב, נשיא גואטמלה אלחנדרו ג'יאמטיי, נשיא שוויץ איגנציו קסיס, נשיא פורטוגל מרסלו דה סוזה, נשיא איטליה סרג'ו מטרלה, נשיא מלטה ג'ורג' ולה, נשיא ליבריה ג'ורג' ואה, נשיא אירלנד מייקל היגינס, נשיא ויאטנם נווין סואן פוק, נשיא סרי לאנקה גוטביה רג'פקסה, נשיא גאנה ננה אפוקו-אדו, נשיא מונגוליה ציאנחין חורלשוך, נשיא טורקמניסטן סרדאר ברדימוחמדוב, נשיא הרפובליקה הדמוקרטית של הקונגו פליקס צ'יסקדי, והמושל הכללי של אוסטרליה דיוויד הארלי.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום