בזכות שת"פ נדיר: בקרוב לא תצרכו להקיש סיסמאות בנייד

שלושת ענקיות הטכנולגיה, גוגל, אפל ומייקרוסופט הכריזו בסוף השבוע האחרון לרגל "יום הסיסמא הבינלאומי", כי הם הם מתכננות להטמיע תוכנה שתשים סוף לצורך להקיש סיסמאות בכל פעם שנכנסים אל אתרים ושירותים באינטרנט ולהחליף אותם בהזדהות ביומטרית, כגון טביעת אצבע או זיהוי פנים

חזקי ניימן | טכנולוגיה 9.5.2022 | 12:29

כותב על דף | צילום: pixabay

ב-5 במאי, בזמן שבישראל ציינו את יום העצמאות, חגגו בעולם את 'יום הסיסמא הבין-לאומי', כשהאירוע המרכזי היה ההכרזה של ענקיות הטכנולוגיה אפל (Apple), גוגל (Google) ומיקרוסופט (Microsoft) על שיתוף פעולה שמטרתו דווקא לפטור את העולם מהצורך להקיש סיסמאות בעת הכניסה לאתרים ושירותים מקוונים. בשלוש החברות מקווים ליישם תקן אחיד בשם ״FIDO Passkey״ שייתמך בכל מערכות ההפעלה והדפדפנים הפופולריים: אנדרואיד, iOS, חלונות, macOS, והדפדפנים ספארי, כרום ו-Edge.

בזכות שיתוף הפעולה הנדיר, מובטחת תמיכה חוצה פלטפורמות ומערכות הפעלה. לדוגמה, ניתן יהיה לאמת את חשבון הגוגל בדפדפן כרום, המותקן על מחשב Windows 10, תוך שימוש במכשיר iPhone. בעת אובדן או מעבר למכשיר חדש, ניתן יהיה לשחזר במהירות את פרטי המשתמש מתוך גיבוי ענן, ואפילו במקרה זה לא תידרש הקשת סיסמה.

כיצד בדיוק זה יעבוד? על פי הדיווח באתר tgspot, בעת הכניסה לאתר, תופיע על המסך הודעה כי יש לבצע אימות על המכשיר הסלולרי. האימות יתבצע באמצעות אותו אמצעי אבטחה שמשמש לנעילת המכשיר עצמו: טביעת אצבע, זיהוי פנים או קוד. לאחר האימות, יוכל המשתמש להיכנס לחשבונו באופן אוטומטי, וללא צורך בהקשת סיסמה.

הוויתור על הדרישה לסיסמאות צפוי דווקא לשפר את רמת האבטחה, שכן במקום סיסמא שעשויה לדלוף ממאגר מידע, ומצב שבו משתמשים רבים בוחרים באותה הסיסמה בדיוק עבור כמעט כל אתר שהם משתמשים בו, יידרש אימות ביומטרי לצורך כניסה לכל חשבון.

התקן של FIDO הוא לא חדש, ואם אתם משתמשי אנדרואיד, יכול להיות שכבר הפכתם את הסמארטפון שלכם למפתח אבטחה לחשבונות שלכם עוד ב-2019. החדשות המצוינות כאן הן שכל החברות יתמכו בתקן, מה שיאפשר לכם לגשת לכל החשבונות הראשיים שלכם באותה צורה ובאמצעות כל הדפדפנים, הסמארטפונים, הטאבלטים והלפטופים הפופולריים ביותר בעולם – וזה אומר שתוכלו להסיר את הסיסמאות שלכם מלא מעט חשבונות ואתרים. למקרה שהתחלתם לדאוג מאיבוד גישה במקרה שהסמארטפון שלכם ניזוק או נגנב, לפחות לפי גוגל, ה-Passkeys הייחודיים שלכם מסונכרנים לגיבוי מאובטח בענן כך שאפשר להעביר אותם למכשיר חדש בלי בעיה, כל החברות הודיעו כי יטמיעו את FIDO בכל המערכות שלהן בשנה הבאה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום