תקדים: זו ההטבה שאושרה לחולים בסרטן או מטופלים בדיאליזה

ההצעה החדשה קובעת כי עובד שחלה במחלה ממארת או במחלה שמצריכה טיפול בדיאליזה, ונעדר מעבודתו לשם טיפול תקופתי או בדיקה תקופתית, יהיה זכאי לקבל ממעסיקו תשלום דמי מחלה כבר מהיום הראשון להיעדרותו

יוסי ריינר | בריאות 10.5.2022 | 20:36

אילוסטרציה | צילום: פלאש 90

הטבה תקדימית וראויה: מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק דמי מחלה של חברות הכנסת אורלי לוי אבקסיס ונעמה לזימי. 11 חברי כנסת תמכו בהצעה בקריאה שלישית ללא מתנגדים.

הצעה קובעת כי עובד שחלה במחלה ממארת או במחלה שמצריכה טיפול בדיאליזה, ונעדר מעבודתו לשם טיפול תקופתי או בדיקה תקופתית, יהיה זכאי לקבל ממעסיקו תשלום דמי מחלה כבר מהיום הראשון להיעדרותו, ואף בעד חלק מיום שבו נעדר לשם כך, עד למכסת תקופת הזכאות המקסימלית שצבורה לו ובתנאי שמסר למעסיקו אישור רפואי בכתב כי הטיפול או הבדיקה נדרשים בשל אותה מחלה. זכאות זו תחול גם לאחר החלמתו ככל שהוא עדיין נדרש לטיפול או בדיקה.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "כיום חיים בישראל למעלה מ-200,000 חולי סרטן וכאלו שהחלימו ממחלת הסרטן. כמו כן, מדי שנה מתגלים בישראל כ-28,000 מקרים נוספים. בשנים האחרונות, הודות לשיפור בשיעורי הגילוי המוקדם ודרכי הטיפול במחלות הסרטן, חולים רבים מחלימים ממחלתם וחוזרים לשגרת חיים פעילה ולעבודה במשרה מלאה. ואולם, גם לאחר ההחלמה המטופלים מחויבים בביקורות הכרוכות באשפוז יום, או בטיפול יומי, בהתאם לסוג המחלה ולחומרתה". 

כאמור, עד כה עובד שהיה נעדר מעבודתו עקב יום מחלה אחד לא היה זכאי לתשלום על יום זה. התשלום לימי מחלה התקבל רק מהיום השני והלאה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום