"חוסר בתשומת לב של משרד הבריאות": מאות מרפאות ללא מיגון

בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת נחשף כי מתוך כ-2,000 מרפאות, רק 500 ממוגנות. יו"ר הוועדה: "חוסר בתשומת לב של משרד הבריאות"

קובי ברקת | בריאות 11.5.2022 | 12:49

משרד הבריאות | צילום: פלאש 90

מתוך כ-2,000 מרפאות קופות החולים, רק 500 ממוגנות, כך נחשף השבוע בוועדת העבודה והרווחה, שדנה בתקנות לאנשים עם מוגבלויות בתנאי חירום. למשרד הבריאות אין כלל נתונים כמה מהמרפאות הממוגנות – מונגשות לאנשים עם מוגבלויות.

 יו"ר הוועדה, אפרת רייטן-מרום (העבודה) הדגישה כי מדובר בחוסר בתשומת הלב של משרד הבריאות לחובת ההנגשה, ודרשה את תשובותיו של היועץ המשפטי של המשרד בעניין.

לדברי יהודה מירון, אחראי התחום במשרד הביטחון, ''שירותי בריאות לציבור משמעותיים לשעת חירום, והמלחמות בעשרים השנים האחרונות בחזיתות השונות, כמו גם פגעי מזג אויר קשים (כגון הסופה בירושלים בחורף תשע"ה 2014) העלו בעיות קשות בתחומים שונים של רפואה ראשונית, הנוגעת לאדם עם מוגבלות המתגורר בקהילה''.

התקנות עוסקות בשירותי בריאות הניתנים במרפאות שבקהילה (רפואה ראשונית). במרוצת השנים הקרובות יבוצעו התאמות נגישות לגבי שירותי הבריאות ולגבי המרפאות בהן הם ניתנים, זאת לפי תקנות שר הבריאות לביצוע התאמות נגישות לשירותי בריאות ולמקומות נתינתם הנמצאת בדיונים בכנסת.

כמות המרפאות שיפעלו בשעת חירום תלויה, נוסף על אילוצי זמינות כוח אדם מקצועי, במידת המיגון של המרחבים המוגנים שמשרתים את המרפאות.

מירון ציין כי כמות המרפאות שפועלות ומספקות שירותי בריאות לציבור עלולה להצטמצם במצב חירום, וכדי לצמצם את הפגיעה באנשים עם מוגבלות, התקנות מסדירות את חובת פרסום המידע לציבור בדבר נגישותן של מרפאות הפתוחות לשירות הציבור במצב חירום, וכן חלופות מסוימות למרפאות שאינן-נגישות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום