וולפסון: המנתח גרם לקרע בלב והמטופל מת

בהליך ראשון שביצע רופא כמנהל היחידה לניתוחי חזה בבית החולים וולפסון, נגרם קרע בלב. יו"ר ועד הרופאים התלונן שהמנהלת, ד"ר אנגל, הוזהרה טרם מינויו. ביה"ח: "הוא מוערך ומנוסה"

ישראל לפקוביץ | בריאות 11.5.2022 | 11:39

רופא בבית החולים וולפסון | צילום: הדס פרוש, פלאש 90

טעות מחרידה התרחשה בבית החולים הממשלתי וולפסון שבחולון, כאשר במהלך ניתוח הרופא ביצע קרע בליבו של המטופל, מה שהוביל למותו הטרגי. הניתוח בחולה סרטן ריאה בן 83 נערך ב-19 באפריל. זה היה הניתוח הראשון שביצע ד"ר פראס אבו עכר בבית החולים, לאחר שמונה למנהל היחידה לניתוחי חזה בוולפסון. במהלך הניתוח, שנועד לנקז את האזור המקיף את ליבו של המטופל, המנתח גרם בטעות לקרע גדול בלב, שהוביל לדימום קשה וגרם למותו של המטופל. כך דווח רז רזניק ב'ישראל היום'.

אלא שהסיבוך החריג פתח תיבת פנדורה, שהעלתה שאלות קשות בכל הנוגע לניהול בית החולים. מנהל המכון האונקולוגי ויו"ר ועד הרופאים, ד"ר רונן ברנר, דרש חקירה של הפרשה במכתב שהעביר למנהלת בית החולים, ד"ר ענת אנגל. במכתב העלה טענות קשות ביותר על ההתנהלות של ד"ר אנגל ועל מינויו של ד"ר אבו עכר, זאת לאחר שמנהל היחידה הקודם, ד"ר בני צוקרמן, עבר לביה"ח שיבא בתל השומר.

על פי מכתבו של ד"ר ברנר, החולה היה צלול, מתפקד וטופל על ידו בארבע השנים האחרונות. לאחרונה חלה אצלו התפשטות של המחלה, והתגלתה הצטברות לא תקינה של נוזלים בתוך קרום הלב, שבתוכו נמצא שריר הלב. כמו כן, המנתח ד"ר אבו עכר, התרשם שהוא יכול לבצע את הניתוח.

לפי התלונה, בניתוח אירעה תקלה חמורה, וד"ר חגי דקל, מנהל מחלקת ניתוחי לב וחזה בוולפסון, שהיה באותו זמן בניתוח של ילד בחדר הסמוך, "נקרא בבהילות לשולחן הניתוח וראה חור ענק בלב". לדבריו, הלב היה מרוקן מדם, לחצי הדם היו אפסיים, והגישה הניתוחית היתה שגויה.

נוסף על כך, ד"ר ברנר סיפר כי ד"ר דקל פנה אליו ואמר לו כי ד"ר אבו עכר לא מתאים מבחינה מקצועית ואישית לניהול יחידת ניתוחי חזה בוולפסון. עם זאת, על אף אזהרותיו המפורשות ואף שהיה אמור להיות המנהל הישיר של מנתח החזה, ד"ר אנגל ביצעה מכרז בלי לשתף אותו וקיבלה את ד"ר אבו עכר לתפקיד.

עוד ציין: "מדובר בהליך לא מסובך, שנמשך כמה דקות", והוסיף: "לא ניתן שלא להתייחס לתהליך הלקוי של קבלת ד"ר אבו עכר לתפקיד. עולה השאלה אם קיימת אחריות ישירה של אנגל לכישלון הניתוח ולמות החולה".

מבית החולים וולפסון נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "אנו משתתפים בצערה של המשפחה. מדובר במטופל של האונקולוג ד"ר רונן ברנר. מנתח החזה המוזכר בכתבה הוא מנתח מוערך ובעל ניסיון רב שנים, ונבחר במכרז לניהול יחידת כירורגיה חזה המשויכת למחלקת כירורגיה בבית החולים וולפסון. לדברי ד"ר חגי דקל, דבריו שצוטטו אינם מדויקים והוצאו מהקשרם. יש לציין כי מדובר במטופל שהיה לצערנו במצב קשה מאוד. בית החולים בודק את פרטי המקרה בשקיפות, ומשרד הבריאות מכיר את פרטי המקרה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום