נקמת דם עבדיך: נשיא המועצת שיגר אגרת ניחומים

נשיא המועצת חכם שלום כהן במכתב ניחומים למשפחות הקדושים באלעד: "כי מפני הרעה נאסף הצדיק" וקורא לציבור להוסיף באהבת חינם בימי העומר ולהתפלל בזעקה "יוודע בגויים נקמת דם עבדיך השפוך" • המכתב המלא

משה ויסברג | חרדים 11.5.2022 | 16:34

חכם שלום כהן | צילום: ישי ירושלמי

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן שיגר הבוקר בידי סגן ראש העיר אלעד יהודה בוטבול מכתבי ניחומים למשפחות הנרצחים בפיגוע הקשה באלעד הקדושים בועז גול, יונתן חבקוק ואורן בן יפתח הי"ד.

בפתח מכתבו מבטא נשיא המועצת את כאבו הגדול מהמקרה הקשה ומביא את דברי הפסוק במגילת איכה: "רְאֵה ה׳ כִּי צַר לִי מֵעַי חֳמַרְמָרוּ נֶהְפַּךְ לִבִּי בְּקִרְבִּי כִּי מָרוֹ מָרִיתִי מִחוּץ שִׁכְּלָה חֶרֶב בַּבַּיִת כַּמָּוֶת״ על שבר בת עמי בשמועה קשה כי באה על הפיגוע הרצחני בעיר אלעד ת"ו בהילקח מעמנו יחיד ומיוחד אוהב תורה ולומדיה (וכאן מציין מרן את שמות הנרצחים ומפליג במעלות כל אחד ואחד).

נשיא המועצת ראש הישיבה חכם שלום מוסיף באיגרת הניחומים וכותב: "בנביא (ישעיהו נז׳) ״הצדיק אבד ואין איש שם על לב ואנשי חסד נאספים באין מבין כי מפני הרעה נאסף הצדיק", וודאי הוא שאין אנו מבינים חשבונות שמים אך מאמינים בני מאמינים כי כל מאן דעביד רחמנא לטב עביד".

"ובימים אלו ימי העומר בהם מתאבלים אנו על מיתתן של צדיקים תלמידי רבי עקיבא עלינו להתחזק ולהוסיף באהבת חינם ויהא זה לע״נ הטהורה של המנוח ולהרבות בלימוד התורה ותפילה בזעקה ״יוודע בגויים לעינינו נקמת דם עבדיך השפוך״ שיאמר הקב״ה די לצרותנו ויגאלנו גאולה שלמה במהרה ויה״ר שמיתתו בקדושה תכפר על כלל ישראל שלא נדע עוד שוד ושבר בגבולנו ומן השמים תנוחמו ולא תוסיפו לדאבה עוד". סיים הגר"ש את מכתבו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום