"האמינות לא גבוהה": השר נחמן שי באמירה מקוממת

מקומם: בתגובה לבקשת משרד החוץ האמריקני שביקש לחקור את מות העיתונאית בג'נין אמר שר התפוצות נחמן שי כי הוא היה מוסיף צוות בינלאומי לחקירה מכיוון ש"עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו וזה מתבסס על העבר" 

חזקי ניימן | פוליטי 12.5.2022 | 11:52

נחמן שי | צילום: Miriam Alster/FLASH90

שר התפוצות נחמן שי שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג על פרשת מות העיתונאית שירין אבו עקל'ה בג'נין שנורתה לטענת הפלסטינים מירי צה"ל. בראיון הוא התייחס לדברי דובר מחלקת המדינה האמריקאית בנושא שאמר כי 'לישראל יש את האמצעים והיכולת לערוך חקירה. מצפים שהאחראים יתנו את הדין'.

השר טען בריאיון ב-103FM: "אני ציפיתי לזה, אמרתי את זה גם אתמול שהרגע החשוב יהיה שדובר מחלקת המדינה יאמר את דברו. זה אירוע שנוגע לתקשורת ולאזרחים אמריקאים, וכאן הם לא מוותרים. הם דורשים לדעת מהי האמת והם ילחצו עלינו, הם לא יניחו לנו עד שהפרשה תסתיים. זה ברור".

"מבחינת האמריקאים עד שתהיה פה חקירה מלאה, שקופה ובהחלט בליווי לא ישראלי, אולי צריך פתולוג אמריקאי, שיוכל לתת את המימד הבינלאומי ויוסיף אמינות לחקירה הזו. עם כל הכבוד לנו, האמינות של ישראל היא לא הכי גבוהה באירועים כאלו וזה מתבסס על העבר. האמריקאים לא יהיו מוכנים לקבל תוצאות שהן לא יהיו מבוססות על גורמים בלתי תלויים", הדגיש שי.

מדובר בדברים חמורים שיעשו נזק תדמיתי לישראל ברחבי העולם, שר בממשלת ישראל שטוען כי האמינות של ישראל לא גבוהה, משחק אוטומטית לידי הפלסטינים שעד כה מסרבים אפילו לשת"פ פעולה עם הכוחות הישראלים.

כזכור, אתמול נהרגה שירין אבו עקלה, עיתונאית מפורסמת של ערוץ אל ג'זירה במחנה הפליטים ג'נין, במהלך חילופי אש בין חמושים פלסטינים לכוחות צה"ל. הפלסטינים טוענים כי היא נהרגה מאש כוחות צה"ל. העיתונאית עבדה עם אל-ג'זירה מאז תחילת האינתיפאדה השנייה בשנת 2000. לאחר מותה נשמעו גינויים חריפים מרשתות תקשורת מרחבי העולם, כולל גינויים מצד בכירים פלסטינים.

נציין כי נחמן שי אינו היחיד דגרם נזק תדמיתי באירוע הנוכחי, גם מוסי רז, חבר כנסת מטעם מרצ הגיב לאירוע: "‏העיתונאית שירין אבו עאקלה נורתה הבוקר למוות בעת עבודתה במחנה הפליטים ג'נין. כך נראה הכיבוש", ודבריו אף זכו לגינוי מחברת הקואליציה איילת שקד.

גם זהבה גלאון יו"ר מרצ לשעבר מסרה: "‏כתבת אל-ג'זירה נורתה למוות במחנה הפליטים ג'נין, וכבר דו"צ טוען באופן לא רשמי, שייתכן שהיא נורתה ע"י פלסטינים. זו לא הפעם הראשונה שדו"צ אינו מוסר לציבור מידע מהימן על פעילות הצבא. מה הוא חושב שכך הם מגינים על החיילים? הם לא. הם מגינים על פשע".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום