אבו מאזן מסרב לחקירה משותפת ומכריז "ישראל תשלם את המחיר"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאם היום ברמאללה בטקס שנערך לעיתונאית שנהרגה בג'נין ודחה על הסף אפשרות של חקירה משותפת על מותה | לדבריו, "אנו מטילים על ישראל את האחריות המלאה. מסרבים לתחקיר משותף עם הישראליים, הם ביצעו את הפשע ואין לנו אמון בהם"

חזקי ניימן | חרבות ברזל 12.5.2022 | 12:26

אבו מאזן | צילום: פלאש 90

יממה לאחר מות העיתונאית שירין אבו עאקלה בעת חילופי אש בג'נין גופתה שנותחה ע"י הפלסטינים הובאה למוקטעה ברמאללה שם ספד לה ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן בטקס האשכבה ואמר כי הרשות הפלסטינית לא תקיים חקירה משותפת עם ישראל, כיוון שהיא זו שהרגה אותה ואין לפלסטינים אמון בה. הוא הוסיף כי הפלסטינים יפנו לבית הדין הבינלאומי בהאג, כדי להעניש את האחראים לכך.

הוא הוסיף: "הריגתה הוא לא הפשע הראשון (של ישראל), אנו מטילים על ישראל את האחריות המלאה למותה". בדבריו התייחס גם למעשים שעושה ישראל בדרום הר חברון (הכוונה להחלטה לפנות משם כ-1,000 בני אדם) ואמר כי צעדים אלו מכניסים את החלטות המועצה המרכזית של אש"ף בדבר הסכמת ההסכמים עם ישראל לפעולה. אבו מאזן גם ציין כי לשירין יוענק אות מופת פלסטיני.

מוקדם יותר הודיע, השר הפלסטיני האחראי על הקשר עם ישראל, חוסיין א-שייח, כי הפלסטינים הבהירו שינהלו וישלימו את חקירת המוות באופן עצמאי ויעדכנו בשקיפות בתוצאותיה את קטר, ארצות הברית וכל הגופים הרשמיים. זאת בתגובה לבקשת ישראל לנהל חקירה משותפת ולמסור את הקליע שהביא למותה של כתבת אל ג'זירה, שירין אבו עאקלה, אתמול בג'נין. א-שייח הוסיף כי כל הסימנים והעדויות מצביעים על כך שמי שחיסל אותה היו יחידות מיוחדות של ישראל, כך כלשונו.

העיתונאית שירין אבו עאקלה נהרגה אתמול במהלך חילופי אש בין כוחות צה"ל לבין מחבלים במחנה הפליטים בג'נין, בזמן שסיקרה את האירוע. בישראל ניהלו אתמול מגעים עם הרשות הפלסטינית כדי לפתוח בחקירה משותפת של האירוע, וכך לקבוע אם היא נהרגה מאש צה"ל או מירי של חמושים פלסטינים. בנוסף, ביקשה ישראל את העברת הקליע שהוביל למותה של העיתונאית לבדיקה בליסטית.

ממידע שהגיע לידי ישראל עולה כי ראש המכון לרפואה משפטית באוניברסיטת א-נג'אח בשכם, שהשלים את ניתוח הגופה של אבו עאקלה, אמר לצוותו ולגורמים פלסטינים בכירים כי "לא ניתן לקבוע אם היא מתה מאש צה"ל או מכדור פלסטיני".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום