ברוך דיין האמת: הנגיד הגדול הלך לעולמו

בארה"ב הלך לעולמו לאחר מחלה, הנגיד המפורסם, רודף צדקה וחסד, הרב רפאל שלמה דרימר ז"ל, מחשובי חסידי חב"ד בברוקלין, בן 71 בפטירתו | היה מקורב לחצר סאטמר במשך שנים רבות

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 12.5.2022 | 22:14

הרב רפאל שלמה דרימר ז"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בצער רב מתקבלת מארה"ב הידיעה על פטירתו של הנגיד המפורסם, רודף צדקה וחסד, הרב רפאל שלמה דרימר ז"ל, מחשובי חסידי חב"ד בברוקלין, לאחר שנאבק בגבורה במחלה הנוראה ל"ע, והוא בן 71 בפטירתו.

ר' שלמה נולד להוריו, הרב קלונימוס קלמן ומרת בתיה, היה צאצא של ה"בית שלמה" ו"ישרש יעקב", הגאון רבי שלמה מסקאלא זצ"ל. הוריו היו חסידי ספינקא שהתגוררו בקראון הייטס, ועם הזמן התקרב ר' שלמה לחצר ליובאוויטש והפך לחסיד חב"ד מן המניין.

הוא היה היוזם והבעלים של חנות היודאיקה הראשונה בשכונת קראון הייטס "יודאיקה סטור" ואחר כך הבעלים של חברת "אייבי דרימער'ס הום אפלייענס". היה מחלק צדקה ליחידים ולמוסדות ביד רחבה, וגמל חסד בממונו בגלוי ובסתר עד ליומו האחרון. כמו כן שימש כחבר הנהלה גשמית של ישיבות 'תומכי תמימים' ליובאוויטש המרכזית.

קשר מיוחד היה לו לחצר סאטמר ולאדמו"ר מהרי"י מסאטמר. החזיק באוצר ספרים עתיקים יקרים מאוד מאוד. 

בחודש אלול תשס"ח התקיים מפגש במעון הקיץ של ר' שלמה דרימר, בעיירה ווייט לייק שבהרי הקטסקיל'ס, הממוקם בסמיכות לבית האדמו"ר מסאטמר. היה זה ביקור גומלין של האדמו"ר מסאטמר, לאחר שפגש את דרימר בבית אחד מחסידיו.

בביקור נכח אז גם הגר"י סגל מירושלים, שכמו האדמו"ר מסאטמר נמנה על צאצאי 'בעל התניא'. דרימר הזמין אותו לבוא להשתתף במפגש אז שסוקר בהרחבה.

הותיר אחריו את רעייתו מרת חיה שתחי', בנו ר' לוי יצחק ממיאמי, בתו מרת הניה פראגער מפייב טאונס, בתו מרת דבורה פיקארסקי מקראון הייטס, בתו רייזל, ובנו ר' אברהם מקראון הייטס.

מסע ההלוויה יעבור היום, חמישי בצהריים, מחזית בית 770 בקראון הייטס בברוקלין, וימשיך לבית החיים ע"ש מונטיפיורי, שם ייטמן סמוך לאוהל הרבי. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום