רוסיה מאיימת על שבדיה ופינלנד: "תהפכו מיד למטרות תקיפה"

שגריר רוסיה באו"ם, דמיטרי פוליאנסקי, אומר שהצטרפות שוודיה ופינלנד לגוש נאט"ו, תהפוך אותן בן לילה מניטרליות למדינות אויב והן תהפוכנה ל"מטרה עבור רוסיה" 

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.5.2022 | 08:13

ולדימיר פוטין | צילום: פייסבוק רשמי

רוסיה מאיימת על פינלנד ושוודיה. שגריר רוסיה באו"ם, דמיטרי פוליאנסקי אמר: "הם יודעים שברגע שהם יהפכו לחברים בנאט"ו זה ירמז על מהלכים מסוימים בצד הרוסי", אמר. "אם יש גזרות של נאט"ו בשטחים האלה, השטחים האלה יהפכו למטרה אפשרית לתקיפה".

"נאט"ו הוא גוש מאוד לא ידידותי עבורנו - הוא אויב ונאט"ו עצמו הודתה שרוסיה היא אויב. זה אומר שפינלנד ושוודיה פתאום, במקום מדינות ניטרליות, הופכות לחלק מהאויב והן נושאות בכל הסיכונים. אז הם ישאו כמובן בסיכוני הגנה מסוימים, בעלויות כלכליות מסוימות - אבל זה תלוי בהן, הם חיו איתנו בדרך כלל כשכנים טובים במשך עשרות שנים, אם הן יבחרו פתאום להיות חלק מגוש מאוד לא ידידותי, זה תלוי בהן".

הדיפלומט רמז שרוסיה לא מודאגת במיוחד מההחלטה; "אני לא חושב שזו באמת תהיה מכה לביטחון רוסיה ששתי המדינות הללו יהפכו לחברות בנאט"ו, אני מקווה שהן לא יעשו זאת, אבל אם הן יעשו זאת, זה יהיה הפתרון הגרוע ביותר עבורן, אבל לא עבור רוסיה. רוסיה מוכנה להתמודד עם איומי נאט"ו, רוסיה עשתה את אמצעי הזהירות הדרושים לכך. זה לא משנה מאוד את המצב הביטחוני באירופה, שנשלט ומחמיר על ידי איום נאט"ו על רוסיה במשך שנים רבות". כך השגריר הרוסי באו"ם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום