בשל הכישלון: רמטכ"ל צבא רוסיה "הושעה" מתפקידו

לאחר שקבוצת גנרלים אחרים פוטרו או נעצרו והושמו במעצר בית בגלל פשלות הפלישה לאוקראינה, פוטין "השעה" את המפקד הבכיר ביותר שלו, הגנרל ולרי גרסימוב - ראש המטה של ​​הכוחות המזוינים הרוסים. כך טוען אולקסי ארסטוביץ', יועצו הבכיר של זלנסקי

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.5.2022 | 10:34

רמטכ"ל צבא רוסיה, גנרל ולרי גראסימוב | צילום: אתר הקרמלין

המפקד העליון של רוסיה, גנרל ולרי גראסימוב, הושעה, כך טען יועץ בכיר לנשיא אוקראינה. זאת על רקע דיווחים כי קבוצת קצינים אחרים פוטרו או נעצרו בטיהור שמבצע פוטין.

אולקסי ארסטוביץ', מוותיקי המודיעין הצבאי ואחד מהמעגל הפנימי של הנשיא זלנסקי, טען ביום רביעי שהרמטכ"ל של הצבא הרוסי הושעה, מכיוון שפוטין מחפש להאשים אחרים בפלישתו המעוותת לאוקראינה.

ארסטוביץ', אמר: "על פי מידע ראשוני, גראסימוב הושעה בפועל. הם מחליטים אם לתת לו זמן לתקן דברים, או לא". הוא הוסיף: "מפקד ארמיית הטנקים הראשונה של המחוז הצבאי המערבי, לוטננט גנרל סרגיי קיסל, נעצר ופוטר לאחר שהיחידה שלו הובסה ליד חרקוב".

שני מפקדי צבא נוספים פוטרו עקב אבדות כבדות בשדה הקרב, כך לפי מידע שפורסם בערוץ טלגרם בניהול משרד הפנים האוקראיני, שטען גם כי מפקד צי הים השחור פוטר ונעצר וסגן האדמירל שלו נמצא תחת חקירה.

פוטין בשיחת וידאו עם הרמטכ"ל. (מתוך אתר הקרמלין)

ארסטוביץ' הדגיש כי המידע שלו הוא 'ראשוני', אך הוא מגיע לאחר שגרסימוב לא הופיע במהלך מצעד יום הניצחון של רוסיה במוסקבה ביום שני בו היה צפוי להשתתף. זה מגיע גם לאחר שעל פי הדיווחים הוא נפצע מרסיסים באוקראינה כשפוטין שלח אותו לשם כדי לנסות לשנות את המצב בשדה הקרב.

צבאו של פוטין - שפעם זכה בתואר השני בטובו בעולם - זכה לסדרה של תבוסות משפילות בשדה הקרב במהלך חודשיים בלבד של לחימה באוקראינה, יותר מ-25 אלף חיילים נהרגו, מאות טנקים הושמדו, ספינת הדגל שלה בים השחור טבעה, וספינה נוספת הופצצה גם היא.

ביום רביעי נחשף כי חיילים רוסים רבים חוסלו בעת שניסו לחצות נהר בדונבאס לאחר שאוקראינה גילתה את התקפת ההתגנבות שלהם, ושחררה מטח ארטילרי שהרס לפחות 58 כלי רכב עם עשרות חיילים רוסים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום