בורו פארק: הרב מסארוואש הלך לעולמו

מברוקלין התקבלה הידיעה על פטירתו של הרה"צ רבי ברוך דוד הלברשטאם זצ"ל רב ואב"ד בית המדרש סארוואש נכדו של ה'קדושת ציון' מבאבוב שהיה דמות מיוחדת בברוקלין. הלוויתו הבוקר מבית מדרשו בבורו פארק

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 15.5.2022 | 11:23

אב"ד סארוואש זצ"ל | צילום: הערשי רובינשטיין - די וואך

ברוך דיין האמת: משכונת בורו פארק בברקולין הגיעה במוצאי שבת ‏הבשורה המרה על הסתלקותו של הרה"צ רבי ברוך דוד הלברשטאם זצ"ל רב בית המדרש 'זכרון חיים יהושע סארוואש, שנפטר בגיל 84.

המנוח זצ"ל ‏נולד בעיירה באבוב, לאביו הגאון הצדיק רבי חיים יהושע הלברשטאם הי"ד, בנו של האדמו"ר בעל ה'קדושת ציון' מבאבוב הי"ד. ולאמו מרת לאה ע"ה בתו של האדמו"ר רבי ברוך הלברשטאם זצ"ל מקשאנאוו. 

‏עם פרוץ המלחמה, נמלטו הוריו, יחד עם אחיו יבלחט"א, הרה"צ רבי יעקב יוסף הלברשטאם האדמו"ר מ'בית חיים יהושע', מזרחה לכיוון רוסיה.

‏הם היו מוגנים מפני הנאצים, אבל אביו הרב חיים שייע ‏נהרג באורח טראגי ברוסיה והותיר את בניו הצעירים יתומים. לאחר המלחמה היו חסידי באבוב עדים ‏לצעירים היתומים שאומרים קדיש וחלקם התעלפו ‏במקום מרוב ייסורים והאסונות שפקדו את החסידות, וכל כך הרבה מיהדות פולין.

למרות כל מה שעברו הם צעדו הלאה, מתוך כוונה לבנות הכל מחדש. ‏רבי ברוך דוד זצ"ל הלך ללמוד אצל הגאון רבי מיכאל בער ‏וייסמנדל זצ"ל בישיבת נייטרא, שם עשה חיל בלימודיו וגדל לתלמיד חכם.

‏בהגיעו לפרק האיש מקדש נשא לאישה את בתו של הרה"צ רבי חיים מייזליש זצ"ל, שהיה ‏הרב מסארוואש ונפטר בשנת תשמ"ה, הוא כיהן כרב בית מדרש בבורו פארק, ולאחר ‏פטירתו של חמיו קיבל על עצמו את הנהגת בית המדרש שלו, ואת התואר 'הרב מסארוואש'.

‏קרוב לארבעה עשורים עמד בראשות בית ‏המדרש, מרכז של תורה ותפילה בבורו פארק, והיה דמות ‏מוכרת בחצר באבוב, בהיותו אחיינו של האדמו"ר רבי שלמה מבאבוב זצ"ל. הוא שידך במשך עשרות השנים את הצאצאים של שושלת צאנז שהוא עצמו היה שריד לחסידות.

זכה והותיר אחריו את בנו ר' משה יהושע, בנו ר' בן ציון דוב וחתנו ר' מאיר יוסף זלטנרייך, נכדים וצאאצים רבים. 

מסע הלוויה הבוקר (ראשון) בשעה 11:30 (שעון ניו יורק) מבית מדרשו זכרון חיים יהושע - סארוואש, בשכונת בורו פארק בברוקלין. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום