מכר סיגריות מוברחות - וישלם כמיליון ש"ח

בעל עסק לממכר סיגריות מוברחות בדוכן בשוק הכרמל ישלם מס בסך של כמיליון ש"ח, כך קבע בית המשפט | בנוסף, חייב בית המשפט את בעל העסק בתשלום הוצאות לטובת המדינה, בסך של 75,000 ש"ח

צביקה סגל | כלכלי 15.5.2022 | 13:55

הסיגריות הגנובות | צילום: דוברות המשטרה

בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל את עמדת המדינה וחייב בעל עסק לממכר סיגריות מוברחות בדוכן בשוק הכרמל בתשלום מס בסך של כמיליון ש"ח. בנוסף, חייב בית המשפט את בעל העסק בתשלום הוצאות לטובת המדינה, בסך של 75,000 ש"ח.

מדובר כאמור בבעל עסק לממכר סיגריות מוברחות, אשר הודה והורשע בהליך פלילי בכך שלא דיווח על עסקאותיו כחוק, לא ניהל ספרים ולא נרשם כעוסק במס ערך מוסף.

מנהל מע"מ ת"א מרכז הוציא לבעל עסק שומת מס הכוללת קרן מס עסקאות וקרן מס קניה בסך של כמיליון ש"ח, כמי שניהל עסק לממכר סיגריות מוברחות בדוכן, ובעל עסק ערער על כך.

בית המשפט המחוזי בתל אביב נדרש להכריע האם המערער ניהל עסק לממכר סיגריות בדוכן ששכר בשוק הכרמל והאם המדובר בסיגריות מוברחות. בית המשפט קיבל במלואה את עמדת המדינה, שיוצגה ע"י עו"ד נעה אלשיך מהמחלקה הפיסקלית בפרקליטות מחוז ת"א (אזרחי) ודחה את הערעור.

בית המשפט המחוזי קבע, כי מדובר בבעל עסק החייב ברישום ובדיווח על כלל עסקאותיו. עוד נקבע, כי המדובר בסיגריות מוברחות, ללא אזהרת משרד הבריאות הישראלי, עם כיתוב ברוסית, ללא חבק, וללא שהוכח דבר בדבר מקור רכישת הסיגריות.

בית המשפט דחה את כל טענותיו של המערער, לרבות הטענה כי מדובר בסכום שומה מאוד גבוה וכי לא ייתכן שקיבל את הסכומים, שכן הוא חי ברמת חיים נמוכה, נעזר בילדיו ועובד בעבודה נוספת. בית המשפט ציין, כ "לא מן הנמנע שהמערער הוציא את כל כספו על פעילויות כאלו ואחרות, וידועים ומפורסמים מקרים רבים בהם אנשים הוציאו את כל כספם לריק".

בית המשפט המחוזי חזר בהחלטתו להלכה שנקבעה, לפיה "סוף מעשה במחשבה תחילה. מי שמשאיל שמו לאחר, ואף מתייצב בפני רשויות המס וטוען כי הוא הנישום, עליו לקחת בחשבון כי בסופו של יום הוא עלול לשאת בתוצאות הנובעות ממצגיו-שלו... במקרים כגון דא, הרשות נתונה בידי פקיד השומה, אם לגבות את המס מבעל העסק האמיתי המעלים הכנסות העסק, או מאיש הקש, ואל יחשוב האחד כי הצבת איש קש או' קוף' בחזית העסק, תקנה לו חסינות, ולהיפך, אל יחשוב איש הקש כי מוקנית לו חסינות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום