בד"ה: הצדיק מבני ברק הלך לעולמו

הצדיק מבני ברק הגאון רבי אליעזר שאול פרסמן זצ"ל בעל מחבר ספר 'מעיינות האמונה' על י"ג עיקרי אמונה. כל חייו דבק בתורה הקדושה שהייתה משוש חייו, היה קשור לגדולי ישראל. הלוויתו היום אחר הצהריים בבני ברק

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 15.5.2022 | 16:19

הגה"צ ר' אליעזר שאול פרסמן זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: הלך לעולמו הגאון הצדיק רבי אליעזר שאול פרסמן זצ"ל בעל מחבר הספר 'מעיינות האמונה' ומהצדיקים הנסתרים בעיר בני ברק, שהלך לעולמו בגיל 72 לאחר שנחלש וחלה בשנה האחרונה. 

המנוח ז"ל נולד בארה"ב בט"ז סיון תש"ט לאביו ר' חיים אהרן פרסמן ז"ל, ולאמו מרת חנה ביילה ע"ה, בבית זה ינק בדרך אמת לעמול בתורה ולדבוק בתורה הקדושה בלבד ללא הפסקה ובלי לימודים חיצונים, כפי שהעיד על כך בהקדמה לספרו. "ולא בקשוני מעולם להפסיק תלמודי אפי' כדי לבקרם", כתב הצדיק הרב פרסמן בספרו 'מעיינות האמונה'. 

בבחרותו למד בישיבת פוניבז' בבני ברק, שם דבק במורו ורבו מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל ומאז ועד פטירת רבו לא זזה ידו מתחת ידו, התמסרותו למרן הרב שך זצ"ל הייתה לשם דבר, היה ממתין בכל בוקר למרן הרב שך שיצא לתפילה, והיה מנקה בימות החורף עם ממחטה את המעקה עליו היה נשען הרב שך בכדי שידו לא תירטב. 

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו מרת ציפורה בלומה שתחי' בתו של הרב ר' אברהם דוד שיף ז"ל. 

היה איש אמת, עבד את ה' מנעוריו בכל כוחו, היה כל כולו מלא יראת שמים ויראת חטא, עניו ושפל רוח ודבוק בגדולי ישראל, דקדק בהלכה כחוט השערה, והיה מעורר השחר בתורה ובתפילה. 

חיבר וליקט את הספר 'מעיינות האמונה' בעניין שלושה עשר עיקרים בליקוט הראוי לבני הישיבות. זכה להסכמות בספרו ממרן הגר"נ קרליץ זצ"ל ויבלחט"א ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שכתבו עליו גדולות ונצורות. 

הותירה אחריו דור ישרים מבורך משפחות: פרסמן, פליישמן, ז'ק, קליינרמן, ושטארק.

הלוויתו תצא היום (ראשון) בשעה 17:30 מבית הכנסת תלמידי ישיבת פוניבז' צעירים ברחוב האדמו"ר מצאנז 10 בבני ברק לבית החיים פוניבז' שם ייטמן. 

יושבים שבעה: אשתו ובנותיו יושבות ברח' קצות החושן 1 מודיעין עילית, הבן הרב אברהם דוד יושב בביתו רח' שמעון הצדיק 16 אלעד. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום