האב השכול במסר לציבור: "שילמנו מחיר יקר באסון"

האב השכול, הרב אביגדור חיות, מתייחס למתווה הילולת הרשב"י ואומר: "הרבה אנשים היו רוצים לראות את מירון כפי שהייתה בשנים קודמות, עם הרבה שמחה… אבל אין לנו ברירה אחרת, מדובר בחיי אדם" • צפו בדבריו

קובי עוזיאלי | חרדים 15.5.2022 | 21:21

אסון מירון תשפ"א | צילום: ישי ירושלמי

פחות משבוע ימים להילולת הרשב"י במירון, הרב אביגדור חיות ששיכל את בנו ידידיה ותלמידו מוישי ז"ל, פונה בקריאה נרגשת לציבור העולים מירונה להקפיד על כללי הבטיחות ועל מתווה ההגעה למירון, המגביל את השהייה ל-4 שעות.

 

במסר מצולם שמתפרסם, פונה הרב חיות ואומר: "זמן קצר לפני ל"ג בעומר, היום הקדוש, הרבה מאוד אנשים יעשו את דרכם למירון כמו כל שנה. לצערנו הרב, בשנה שעברה שילמנו מחיר יקר באסון האזרחי הגדול של מדינת ישראל, כש-45 קדושים וטהורים נהרגו שם, ביניהם בני בכורי ידידיה והתלמיד שלי מוישי. גם אני בעצמי נפצעתי שם, ועוד רבים וטובים".

"לא אני קיבלתי החלטות כיצד לנהוג שם ואני בטוח שגם לא אף אחד מאלו שרואים את הסרטון הזה. הרבה אנשים היו רוצים לראות את מירון כפי שהייתה בשנים קודמות, עם הרבה שמחה, הרבה אנשים ובלי הגבלות, אבל אין לנו ברירה אחרת, מדובר בחיי אדם".

זירת אסון מירון. צילום: ישי ירושלמי, פלאש 90.

הרב חיות פנה לציבור וביקש: "אני לא נכנס כרגע לסוגיה אם זה נכון, או לא נכון. אם היו צריכים לעשות הגבלות כאלו, או הגבלות אחרות. אני יודע דבר אחד: מדובר בחיי אדם. משכך, אנחנו מצווים ב'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'.

"לכן, כל אחד שנוסע, ינהג באחריות. יסתכל על השני, יראה שהוא נותן לו את המרווח שלו, שכל אחד ירד בזמן כדי לא לעכב הרבה מאוד אנשים שנמצאים בדרך, ומעבר לזה לעשות קידוש השם. אנחנו לא נוסעים ביום קדוש כזה, למקום קדוש כזה, כדי שחלילה וחס ייגרם חילול השם.

"על אף ההשגות, על אף חוסר הנוחות שבדבר, ננהג באחריות כפי שהתורה מצווה אותנו: 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום