ההוראות ב'תולדות אברהם יצחק' לחסידים

מה ביקש הרבי מתולדות אברהם יצחק עם שחרורו מבית החולים? האם החסידים צריכים להציג את הכרטיס? והאם הרבי מתולדות אברהם יצחק יעלה למירון בל"ג בעומר? | כל הפרטים לקראת מירון תשפ"ב בחצר החסידות במאה שערים שכאובה נוכח הגבלות השלטונות על הר מירון ואי שמירת גדרי הצניעות

משה ויסברג | חרדים 16.5.2022 | 13:45

הרבי מתוא"י בהדלקה במירון | צילום: שוקי לרר

בימים אלה כאשר כולם נערכים ליום ל"ג בעומר, יום הילולת התנא האלוקי רשב"י, נשמעים הוראות מגבילות מלא מעט רבנים ואדמו"רים בעניין העלייה למירון.

הרבי מתולדות אברהם יצחק, שנחשב כמי שעומד בראש המאבק למען קדושת ציון הרשב"י במירון, ניהל בשנים האחרונות מאבק לאחר שהשלטונות ניסו להשתלט ולהפקיע את המקום. גם לפני שנתיים בשנת תש"פ, שנת הקורונה, היה מהאדמו"רים היחידים שעלו, וכן הורה אז למאות חסידיו לעלות. הרבי אף הדליק הדלקה בהר הג'רמק.

השנה, מחמת חולשתו של הרבי, לאחר שהשתחרר רק בסוף שבוע מבית החולים, הוא הביע את כאבו כי לא יוכל להיאבק למען רשב"י.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בליל שבת הכריז הרה"ח ר' חיים ראטה, מראשי העדה החרדית בירושלים, בבית המדרש של תולדות אברהם יצחק בשם הרבי, כי הרבי ביקש ממנו להכריז כי בחורי הישיבות והנשים לא יוכלו לעלות השנה למירון, עקב בעיות בגדרי הצניעות.

מיד אחר שהרבי השתחרר מבית החולים, ביקש לקרוא לר' חיים ראטה וביקש ממנו שיברר אם דרך המהדרין של כל השנים עדיין קיימת, ולאחר ששמע כי לא קיימת, והדרך החדשה שלטענתם הוקמה לצורך זה, לא תהיה שמורה כתמיד, ביקש להבהיר כי אין ביכולתו לקחת אחריות, ולכן בחורי החסידות, והנשים לא יעלו, חוץ מאימהות של ילדי החלאק'ה.

אתמול (ראשון) הבהיר הרבי לעסקני 'תולדות הרשב"י', המארגנים את העלייה למירון בכל שנה מטעם החסידות, כי יבהירו לכל בני החסידות בעניין הכרטיסים, כי מי שביכולתו לעלות ללא כרטיס, מה טוב, אך אלו שכן רכשו כרטיסים, גם ינסו לעלות בלא הכרטיס, ולא יוציאו אותם בכלל, ורק במצב של אין ברירה, יוציאו את הכרטיס להראות.

הרבי הבהיר: כי באיזה זכות השלטונות יכולים להגביל את העלייה שלנו למירון, לכן אין לנו לשתף פעולה איתם, עוד אמר כי כרגע אין בכוחותיו לעלות למירון, אך אם יהיה בכוחותיו לעלות, אז גם הוא יעלה, וגם ייתן אישור גם לבחורי הישיבות לעלות יחדיו. ההודעה אף נמסרה לכל בני החסידות בקו של הקהילה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום