חרפה: קטוע רגל נאלץ לזחול את דרכו החוצה מהמטוס

ישראלי קטוע רגל שחזר מחופשה בטורקיה לארץ, מצא את עצמו תקוע במטוס כי לא היה כיסא גלגלים מתאים עבורו. אחד הדיילים אמר לו להסתדר בכוחות עצמו. מחברת השינוע נמסר: "מתנצלים בפניו"

יענקי פרבר | חדשות בארץ 16.5.2022 | 16:28

אבנר נאלץ לזחול החוצה מהמטוס | צילום: באדיבות המצלם

אבנר מולה, קטוע רגל, חזר בשבוע שעבר מטורקיה, וגילה כי לא הכינו עבורו כיסא גלגלים. הוא לא יכול היה לצאת מהמטוס. והמתין במושבו גם כשהמנקים כבר כמעט סיימו לנקות את תא הנוסעים. לאחר שאף אחד לא עזר לו לצאת, הוא החליט לצאת דרך שרוול המטוס בזחילה. הסיפור המקומם דווח לראשונה באתר Ynet.

בפוסט בפייסבוק כתב אבנר: "שלום חברות וחברים, חייב לשתף אתכם - יצאתי לטיול בחו"ל ואני נכה קטוע רגל, אני מגיע למטוס עם הקלנועית שלי שמאושרת הטסה עד הכניסה למטוס, שם מעבירים אותי לכיסא גלגלים צר ומכניסים אותי עד מקום הישיבה".

אבנר המשיך: "ב-11/05/2022 אני חוזר מחו"ל עם טורקיש איירליינס, שבכרטיס מצוין הקלנועית, ידוע לי מטיסות קודמות שאני אחרון היורדים, מגיע איש השרות ואומר לי "אדוני אני ממש מצטער אין לנו כיסא צר להוריד אותך הוא נשבר, ויש לנו סה"כ 4 כיסאות בסך הכול, תצטרך לצעוד עד היציאה מהמטוס", אמרתי לו אח יקר אני לא יכול לצעוד אני קטוע רגל כפי שאתה רואה מעל לברך". לדברי אבנר, תשובתו הייתה, "תצטרך להבין אותנו אין ברירה". 

כאן מספר אבנר על הרגעים הקשים: "התייאשתי ירדתי לרצפת המטוס וזחלתי עד ליציאה מהמטוס, והקלנועית לא הייתה שם, המשכתי בשארית כוחותיי לזחול עד אמצע השרוול, שם נעצרתי לא יכולתי יותר ואז הביאו את הקלנועית בריצה אלי גם זאת תוכלו לראות בסרטון המצ"ב, עברתי בושת פנים, עוגמת נפש".

מולה סיפר ל-Ynet: "כשהתחלתי לזחול אז הגיע איזשהו קב"ט והתחיל לכעוס עליהם, ועל הבחור עצמו, שמעתי אותו אומר בקשר שזו בושה, אבל לפחות קיבלתי את הקלנועית".

מחברת לאופר, אשר מטפלת בנושאי השינוע בנתב"ג, נמסר ל-ynet: "אנו מצרים ומתנצלים בפני מר מולה על החוויה הקשה שנאלץ לעבור ונמצאים בקשר ישיר עם חברת התעופה שהטיסה אותו, על מנת לחקור את השתלשלות העניינים ולוודא שמקרים דומים לא יישנו בעתיד". בנוסף, מרשות שדות התעופה נמסר כי "על חברת שירותי הקרקע (לאופר) יושת קנס כספי ובכל מקרה החברה תזומן לשימוע".

חרף ניסיונות ynet לא ניתן היה להשיג את תגובת אנאדולוג'ט וטורקיש איירליינס עד לפרסום הכתבה.

דניאל סלאמי כתב תעופה באתר וויינט פרסם בחשבון הפייסבוק שלו על חוסר תגובת טורקיש איירליינס. בשונה מרוב חברות התעופה הגדולות שפועלות מישראל, לטורקיש אין נציגי תקשורת או יח"צ בישראל.

מהניסיון שלי כשאני פונה לדוברים הראשיים של חברות התעופה הגדולות בעולם (יונייטד, קבוצת לופטהנזה, קבוצת ק.ל.מ. איזי ג'ט) תמיד, אבל תמיד, קיבלתי מענה במייל תוך שעות ספורות ולפעמים תוך פחות מחצי שעה - אבל עם טורקיש אנחנו זוכים להתעלמות מוחלטת, וזו לא פעם ראשונה. חברות התעופה של איחוד האמירויות העמידו צוותים לתקשורת בארץ, גם באמצעות שירותים של משרדים ישראלים וגם ישירות מול משרדי התקשורת הראשיים בחו"ל עוד לפני שהתחילו לטוס - אני לא רואה כל סיבה שטורקיש לא יפעלו ככה. אולי זה מעיד על התפיסה של ישראל בעיני החברה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום