עימותים סוערים בירושלים; ניסיון דריסה

מאות מתפרעים ערבים מפרים את הסדר, משליכים אבנים ובקבוקי תבערה בכמה מוקדים ברחבי ירושלים, וכוחות המשטרה פועלים במקום. באחד המוקדים אף נעשה ניסיון פיגוע דריסה, הערבים יורים זיקוקים והמשטרה משתמשת ברחפנים כדי לפזרם | חמישה נעצרו • תיעוד

מאיר שלם | חרבות ברזל 16.5.2022 | 22:49

מהומות בהלוויה | צילום: דוברות המשטרה

עימותים חריגים הערב (שני) בירושלים, כאשר מאות פורעים ערבים מפרים את הסדר הציבורי, זאת על רקע לווית חשוד שהתפרע לפני כחודש בהר הבית ומת אמש מפצעיו. המתפרעים מיידים אבנים ובקבוקי תבערה ומנסים לפגוע בכוחות המשטרה.

באחד המוקדים, באזור א-טור, רכב נסע במהירות לעבר לוחמי מג"ב במטרה לבצע פיגוע דריסה ופגע בתוך כך בעובר אורח שהיה במקום. הלוחמים ביצעו נוהל מעצר חשוד שכלל ירי לכיוון גלגלי הרכב, ועצרו חמישה חשודים שהיו ברכב. אין נפגעים בקרב כוחותינו או בקרב החשודים שנעצרו באותו אירוע.

 

הפרות סדר אלו מתנהלות על רקע לוויה של חשוד שהפר את הסדר לפני כחודש בהר הבית, כשהוא רעול פנים יידה אבנים וסיכן את השוטרים שאבטחו את התפילה בהר, ובשלב מסוים נפצע באורח קשה בעת שנפל במהלך מנוסתו ונחבל בראשו.

השוטרים העניקו לו טיפול רפואי ראשוני יחד עם גורמי הרפואה, ומותו נקבע אמש בבית החולים. המשטרה תיאמה את מהלך הלוויה עם בני המשפחה, אך המתפרעים הערבים הפרו את הסיכומים.

 

מהמשטרה נמסר: "נמשיך לפעול בנחישות וביד קשה נגד אותם פורעי חוק ומפרי סדר, שהפכו את לוויה למפגן של אלימות משולחת כל רסן".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום