העירייה נגד תרגיל צה"ל: "פגיעה ברגשות התושבים"

"מרכבות האש", תרגיל המלחמה הגדול של צה"ל שהחל שלשום וצפוי להימשך כחודש, הכעיס את ראש העיר של אום אל פחם, הוא פנה לשר הביטחון בני גנץ וביקש ממנו למנוע את הביצוע המתוכנן של חלק מהתרגיל בעירו. בכירים בצה"ל ציינו שתרגילים דומים מבוצעים גם בערים יהודיות. מלשכתו של גנץ נמסר: "נבחן את הסוגיה"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 17.5.2022 | 12:03

תרגיל | צילום: דוברות המשטרה

במסגרת "חודש המלחמה" שמתרגל צה"ל בימים אלה אמורים הכוחות לתרגל לחימה מול חיזבאללה בצפון הארץ, ולעבור באזור ואדי ערה ובאום אל פחם. על פי הדיווח של יוסי יהושוע ב-ynet ו"ידיעות אחרונות" ראש העיר, ד"ר סמיר מחאמיד, שגיר מכתב לשר הביטחון גנץ שבו נכתב: "נמסר לנו כי בכוונת רשויות הצבא לקיים תרגיל בין 26-22 במאי באום אל פחם. אני, מועצת העיר ותושבי העיר מתנגדים בתוקף לקיום התרגיל, והודענו על עמדתנו לגורמי הצבא הרלוונטיים".

בתרגיל מדמה צה"ל לחימה רב-זרועית ורב-זירתית עצימה באוויר, בים, ביבשה ובסייבר, וכלקח ממבצע שומר חומות גם השפעות של התפרעויות בערים מעורבות, בדגש על חסימת צירים שיפריעו לצבא בשינוע הכוחות לגזרות הלחימה בצפון ובדרום. "למותר לציין שנגמ"שים הנעים בעיר ומדמים את כיבוש חיזבאללה מהווים פגיעה דרמטית ברגשות תושבי העיר והמרחב", נאמר במכתב, "כראש העיר אני עושה ככל יכולתי כדי לקרב דו-קיום וחיים משותפים, ולשפר את תדמית העיר ואיכות החיים בעיר. לצערי התרגיל הזה פוגע באלה במידה רבה".

"גם אם הוגי התרגיל לא כיוונו לכך, יש סיכוי סביר שהחייל בן ה-18, או יזם ההייטק שהשתתף בתרגיל 'כיבוש האויב', יתקשה לשנות תפיסתו שאום אל פחם היא 'האויב' גם לאחר התרגיל. כך שכל מאמצינו להביא ולהצמיח תעשיית הייטק ענפה שתביא לאום אל פחם צמיחה כלכלית ותדמיתית תרד לטמיון", כתב ראש העיר.

מחאמיד הוסיף: "חשוב לציין כי חיילי פיקוד העורף עשו איתנו ימים כלילות במלחמה בקורונה כמו גם בתרגילי רעידות אדמה, אנו מברכים על כך ורואים בהם שותפים אמיתיים".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה: "המכתב אכן התקבל, ונבחן את הסוגיה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום