צפון קוריאה מדווחת על מקרי מוות רבים מקורונה

צפון קוריאה דיווחה אתמול על 42 מקרי מוות מ'חום גבוה' לאחר שהודתה במקרי הקורונה הראשונים אי פעם במדינה. סגר מלא הוטל ברחבי המדינה המבודדת

יענקי פרבר | חדשות בעולם 16.5.2022 | 07:20

קצינים בצפון קוריאה. אילוסטרציה | צילום: משה שי, פלאש 90

בעוד העולם משתחרר מכבלי נגיף הקורונה, נראה שצפון קוריאה מתחילה רק בימים אלה להתמודד עם הנגיף, אתמול (ראשון) דיווחה המדינה המבודדת על 42 מקרי מוות מהנגיף, לאחר שהמנהיג קים ג'ונג און אמר כי התפרצות הקורונה הכניסה את ארצו ל"מהומה גדולה".

המספרים הללו מתפרסמים ימים ספורים לאחר שהמדינה הכריזה על המקרים הראשונים אי פעם של קורונה והטילה סגר כלל ארצי. בסך הכל נכון ליום ראשון עמד מניין הנדבקים בצפון קוריאה על 820,620 איש, כאשר 324,550 עדיין מקבלים מאושפזים לשם קבלת טיפול רפואי. סוכנות הידיעות הממלכתית KCNA דיווחה כי המדינה נוקטת "צעדי חירום ממלכתיים מהירים" כדי לצמצם את התפשטות הנגיף.

"כל הערים והמחוזות של המדינה ננעלו לחלוטין מאז הבוקר של ה-12 במאי, ונערכת בדיקה קפדנית ואינטנסיבית של כל האנשים", כך על פי כלי התקשורת של המדינה KCNA. עם זאת, לא היה סימן לכך שהמדינה, שבה יש אוכלוסייה לא מחוסנת, תקבל חיסונים, מכיוון שהמדינה מסרבת להכניס חיסונים מערביים בדומה לסירוב של איראן בתחילת המגיפה, מהלך שהביא למותם של עשרות אלפי אנשים.

למדינה המבודדת יש את אחת ממערכות הבריאות חסרות המשאבים בעולם ואין לה תוכנית חיסונים לקורונה, או יכולת בדיקות המוניות או תרופות מתאימות כדי לדכא את הנגיף.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום