"באו מקליפורניה": עיתון ירדני במתקפה אנטישמית על רה"מ בנט

במאמר שפורסם בעיתון ירדני מוביל נכתבו דברים קשים על ראש הממשלה בנט. בין היתר הוא הושווה לנאצים ונכתב עליו כי הוא "הנאצי שחובש כיפה" | המאמר מתייחס לכך שבנט כלל לא נולד בישראל ומגיע מארה"ב 

מאיר גלבוע | חדשות בעולם 17.5.2022 | 14:13

נפתלי בנט | צילום: Olivier Fitoussi/FLASH90

בעיתון הירדני א-ראי, שנחשב מקורב לשלטון, פורסם לפי יומיים מאמר חריף מאוד בעל מוטיבים אנטישמיים נגד ראש הממשלה, נפתלי בנט.

כותרת המאמר, שנכתב על ידי העיתונאי הירדני רג'א טלב, הייתה "נפתלי בנט – הנאצי שחובש כיפה". במאמר הושווה בנט להיטלר והואשם כמי שקיבל את ההחלטה לחסל את עיתונאית אל-ג'זירה, שירין אבו עאקלה, ושהורה למשטרה הישראלית לפעול בברבריות כדי שהארון של עאקלה לא ייצא כשהוא נישא על הכתפיים, תוך שהוא (בנט) נלחם בנוכחות של הדגל הפלסטיני בצורה היסטרית, מה שמעיד על חולשתו האידיאולוגית והנפשית אל מול הדגל הזה.

בתחילת המאמר נכתב כי "הקשר של נפתלי בנט ומשפחתו שבאו מקליפורניה לפלסטין בשנת 1967 לא עולה על תוחלת החיים של עץ זית קטן או עץ תאנים שנשתל בכל מקום באדמת פלסטין. הם כמו הרוב המוחלט של מי שמכנים את עצמם 'ישראלים' – אין להם קשר לאדמה הזאת לא לאזור בשום צורה. הם שרידים של כוזרים ממזרח אירופה שאין להם שום קשר בגזע השמי".

במאמר נכתב בין היתר: "מה שמחבר בין בנט להיטלר אלה שתי נקודות מרכזיות: הראשונה – ששניהם פגעו בחיים ובחירות על בסיס גזעי והיו סבורים שהחיים והחירות ראויים לגזע מסוים באנושות. השנייה – שניהם ראו ברצח ובהשמדה נגד האחר מעשה גבורה ולא כפשע או מעשה מביש".

בסיום המאמר נכתב כי היטלר ביקש להתאבד על מנת שלא יוצא להורג בכיכר העיר כמו מוסולוני, באשר לבנט, הוא בתחילת חייו ועל כן עליו לדעת שהקלון ימשיך לרדוף אותו בשמה של שירין עד שהוא ייהרג. במאמר גם דובר על כך שבנט מגיע מסביבה עשירה (מיליונר).

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום