רה"מ ביקר לראשונה בשומרון; עשרות הפגינו

ביקור מתוח: בצל הניסיונות לפנות חזרה אל חיק הימין, ראש הממשלה הגיע בפעם הראשונה מאז תחילת כהונתו לביקור אזרחי בהתיישבות - ולחגיגות 45 שנה להקמת הישוב אלקנה. עשרות מפגינים מהישוב ומחוצה לו הגיעו למחות: "ההתיישבות אינה 'השתמש וזרוק'" | ראש המועצה: "קיבלנו בברכה את הזמנתו"

יאיר כלפה | פוליטי 17.5.2022 | 13:11

הפגנה באלקנה | צילום: מחת הקו האדום

ראש הממשלה נפתלי בנט הגיע הבוקר (שלישי) לישוב בשומרון לביקור אזרחי, לראשונה מאז הושבע כרה"מ. לאחר שעד כה נמנע מלעשות זאת. עשרות תושבים ומפגינים מחאו מחוץ לאירוע והפגינו במחאה על הגעתו.

בנט הגיע לאירוע ציון 45 שנה לייסוד המועצה מקומית אלקנה שבשומרון, ותושבי הישוב ופעילים נגד הממשלה זעמו על ההגעה בעקבות הפרות הבחירות שביצע עם הקמת הממשלה. המפגינים קראו לעברו "בנט את אלקנה לא תמכור לערבים" ו"התיישבות אינה השתמש וזרוק". 

לדברי ראש מועצת אלקנה, מי שביקש להגיע הוא ראש הממשלה עצמו והם, המועצה, לא הזמינו אותו: "קיבלנו בברכה ובכבוד את פניית ראש הממשלה מר נפתלי בנט, לערוך כאן בימים אלו ביקור ממלכתי".

ביקורו של בנט, כאמור, הוא הראשן האזרחי בהתיישבות, על אף שזה היה הבייס העיקרי שלו עד להקמת הממשלה, ואף חלקים רבים הצביעו לו בבחירות האחרונות. יו"ר 'ימינה' העדיף לפנות לקהל יעד חדש, וכנראה גם חשש מהתגובות שיספוג מהתושבים - אך ביקורו היום מסמן ככל הנראה, חישוב מסלול מחדש. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום