הנוסע שהנחית את המטוס: "יד אלוקים הייתה איתי"

גבר מפלורידה, ללא ניסיון טיסה, ששמר על קור רוח בזמן שהנחית מטוס לאחר שהטייס התמוטט, אמר כי "יד אלוקים" הייתה איתו. הוא משחזר את רגעי הדרמה: "כשטסתי וראיתי את מדינת פלורידה, באותה שנייה ידעתי שאני עומד לנחות שם"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 17.5.2022 | 17:12

המטוס בנחיתה המדהימה | צילום: צילום מסך

גבר מפלורידה ארה"ב, ללא ניסיון טיסה, ששמר בשבוע שעבר על קור רוח בזמן שהנחית מטוס קטן לאחר שהטייס התמוטט לפתע, אמר כי 'יד אלוקים' הייתה איתו. הנוסע, דארן הריסון, אמר לתוכנית "Today" של רשת NBC כי הוא שכב בחלק האחורי של מטוס הססנה החד-מנועי לאחר מסע דיג באיי בהאמה בשבוע שעבר, כשהטייס אמר לו ולנוסע אחר: "חבר'ה, אני חייב להגיד לכם שאני לא מרגיש טוב".

"הוא אמר, 'יש לי כאב ראש ואני מטושטש ואני פשוט לא מרגיש בסדר", אמר האיש בן ה-39. "ואני אמרתי, 'מה אנחנו צריכים לעשות?' ובשלב הזה הוא לא הגיב בכלל".

"כל מה שראיתי כשעליתי לחזית זה מים מהחלון הימני וידעתי שזה מגיע מהר. בשלב הזה ידעתי שאם לא אגיב, נמות". הריסון אמר כי הוא הושיט את ידו מעל הטייס מחוסר ההכרה ותפס את מוט ההיגוי, הוא משך לאט את המוט כדי ליישר את המטוס. "זה היה מהלך הגיוני", אמר. "ידעתי שאם אני אעלה ואמשוך את זה, המטוס יתקע", אמר. "וידעתי גם שבקצב שאנחנו נוסעים, אנחנו נוסעים מהר מדי, וזה כנראה יקרע את הכנפיים מהמטוס".

זה, לדבריו, היה "החלק המפחיד בכל הסיפור". בעזרת הנוסע השני, חבר של הטייס, הם הזיזו אותו ממושב הטייס. הריסון קפץ פנימה וחבש את האוזניות, וגילה שהחוטים קרועים והתקע נעלם. אז הוא קיבל את האוזניות מהנוסע השני. הוא פנה מיד בקשר לבקר אוויר בפלורידה. ונשאל אם הוא יודע את מיקומו של המטוס, הריסון אמר שה-GPS היה בחוץ אז לא היה לו מושג.

לאחר מכן שאל בקר התנועה מה הוא יכול לראות. "אני רואה את מדינת פלורידה ואני רואה שדה תעופה קטן", אמר לו הריסון. בשלב זה, הוא סירב לתת לפחד להיכנס. "כשטסתי וראיתי את מדינת פלורידה, באותה שנייה ידעתי שאני עומד לנחות שם", אמר. "אני לא יודע מה תהיה התוצאה, אני לא יודע איך זה יקרה, אבל ידעתי שאני אצטרך להנחית את המטוס הזה כי אין אפשרות אחרת".

הריסון אמר כי הוא היה בדרכו לביתו בו נמצאת אשתו, בחודש השביעי להריונה עם ילדם הראשון. "אנשים אמרו לי מה אם היית מתרסק ומת? יכולת לפחות להתקשר אליה, יכולת לדבר איתה, היה לך זמן", אמר הריסון. "במוחי ידעתי שאני לא הולך למות, והמחשבה לא חלפה בראשי להתקשר ולומר לאשתי 'ביי'".

בקר התנועה האווירית רוברט מורגן, שסייע להריסון לנחות בטוח בנמל התעופה הבינלאומי בפאלם ביץ', אמר לו שהמסלול ייראה גדול יותר ויותר ככל שהוא יתקרב. בסביבות 200 רגל, הריסון אמר כי מורגן אמר לו שהוא צריך להאט את הקצב. הוא ביצע את ההוראות המדויקות שקיבל מבקר האווירי, והמטוס נחת בשלום על המסלול.

"אמרתי תודה על הכול וזרקתי את האוזניות ממני, ואמרתי את התפילה הגדולה ביותר שאמרתי בחיי", אמר הריסון. "זה הזמן שבו כל הרגש נכנס," הוא הוסיף. הוא אמר שהוא נשא "תפילת תודה לשלומם ולכל מה שקרה. אבל החלק האחרון של התפילה והחלק החזק ביותר היה עבור הבחור מאחור (הטייס) כי ידעתי שזה לא מצב טוב".

הטייס נלקח לבית חולים וצפוי להשתחרר בתחילת השבוע הבא, אמר הריסון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום