קריאה לציבור למהר ולהגיש את ההתנגדויות לתקנות החינוך

אגודת ישראל בארה"ב קוראת לכל הציבור למהר ולהגיש הערות המתנגדות לתקנות החינוך החדשות. סגן הנשיא: "איננו יכולים לאפשר לממשלה להיכנס ולשלוט באופן בלתי סביר כיצד ומה עלינו ללמד את ילדינו"

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 17.5.2022 | 15:57

חסיד בבורו פארק. אילוסטרציה | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אגודת ישראל בארה"ב קוראת לציבור למהר ולהגיש את ההתנגדויות לתקנות החינוך החדשות. מחלקת החינוך של מדינת ניו יורק פרסמה 'תקנות שוויון מהותי' חדשות המוצעות לבתי ספר לא ציבוריים (בהגדרה הכוללת בתי ספר פרטיים כמו ישיבות קטנות, תלמודי תורה ובית יעקב).

טיוטת תקנות אלו יכולה להעניק סמכות חסרת תקדים על הישיבות למחוזות בתי הספר הציבוריים המקומיים, ודרישות הלימודים יכולות להוות אתגר רציני ליכולתן של מוסדות החינוך החרדיים ללמד את התלמידים על פי המסורה מדורי דורות. אגודת ישראל באמריקה מזכירה, כי פרסום התקנות הללו מציין תקופת הערות פומבית של 60 יום, המסתיימת ביום שלישי א' סיון (31 במאי), ולכן יש להגיש את ההערות וההתנגדויות עד לתאריך זה.

כזכור, לפני שנתיים, כאשר פורסמה הטיוטה הקודמת של התקנות, היא נתקלה ב-140 אלף הערות של התנגדויות, רובן מהציבור החרדי. עובדה זו הביאה לדחייה של יותר משנתיים של התקנות, ואילץ את מחלקת החינוך לעסוק ברצינות במשא ומתן עם נציגי הציבור החרדי במגוון פגישות ציבוריות ופרטיות, והביאה למספר שינויים חיוביים בתקנות. עם זאת, הסכנות למוסדות החינוך נותרות קשות, ולא ניתן לעבור על כך לסדר היום. "איננו יכולים לאפשר לממשלה להיכנס ולשלוט באופן בלתי סביר כיצד ומה עלינו ללמד את ילדינו", כך אמר הרב חיים דוד צוויבל, סגן נשיא בפועל של אגודת ישראל באמריקה.

כאמור אגודת ישראל קוראת לכל הציבור להגיש במהירות את ההתנגדויות, כי לא יעלה על הדעת שהממשלה ונציגיה במחלקת החינוך יקבעו מה ילמדו בישיבות, בתלמודי התורה ובבית יעקב. "חובה שננצל את ההזדמנות כדי לוודא שקולנו יישמע", אמר הרב יהושע פינקוס, מנהל מחלקת שירותי מוסדות החינוך באגודת ישראל באמריקה "מה שהממשלה רוצה לעשות לבתי הספר שלנו אינו מקובל, ויש לנו הזדמנות לעצור את זה".

"איננו יכולים לבטל את העקרונות החזקים שלנו לגבי האופן בו אנו מגדלים ומחנכים את ילדינו. אמנם המדינה, בתגובה להערותינו בפעם הקודמת, שיפרה את התקנות, אבל גם בנוסח הנוכחי הן עדיין מציבות את הישיבות ותלמודי התורה בסיכון משמעותי", אמר הרב אברהם ויינשטוק, ראש הצוות באגודת ישראל באמריקה. "המתנגדים שלנו לא מתביישים להביע את דעותיהם הלא טובות על החינוך היהודי החרדי, ועלינו להגן עליו בכל כוחנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום