אחרי ההדחה: החוקים של כלפון יקודמו; הוא יצטרף לישיבות סיעה?

במהלך השיחה בה הודיע לו על ההחלטה להחזיר את כהנא לכנסת על חשבונו, בנט אמר לכלפון כי החוקים שלו יקודמו על ידי הח"כים שנותרו בימינה - והוא מעורב בהעברתם. הוא הזמין אותו להמשיך להגיע לישיבות סיעה | כלפון מצידו מצפה לחזרתו לכנסת; אלו תרחישים ישיבו אותו למשכן?

יאיר כלפה | פוליטי 17.5.2022 | 18:41

יום טוב כלפון במליאה | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

פחות משבוע מאז הדחתו של יום טוב כלפון מתפקידו כח"כ, והוא עדיין ממתין לחזרתו למשכן. אך למרות זאת, הסיכויים לא כל-כך גבוהים - ובינתיים הוא מנסה לקדם את החקיקה שלו כפי שהבטיח לו ראש הממשלה בנט.

במהלך השיחה בין השניים ביום חמישי בערב, אמר בנט לכלפון, שגילה לתדהמתו על ההחלטה להחזיר את השר כהנא לכנסת ובכך להדיחו, כי הצעות החוק שלו יוקדמו על ידי הח"כים שנותרו ב'ימינה' והבטיח אף כי הוא ילווה אותם.

חלק מהצעות חוק שלו, כמו החקיקה לשלילת סבסוד למוסדות שמפלים על רקע עדתי, חתומים עליהם לדבריו גם ח"כים אחרים, כך שאין צורך להעלות אותם מחדש. חברי הכנסת אורבך ופינטו יעלו אותם להצבעה, כמו למשל הצעה שתעזור לעולים נכים, שעליה דן היום עם פינטו במשכן.

את הלשכה הפרלמנטרית בכנסת הוא כבר פינה, אך כלפון צפוי להגיע מדי פעם למשכן. במהלך השיחה בליל שישי, בנט הזמין את הח"כ לשעבר להמשיך להגיע לישיבות סיעה. לישיבת הסיעה אחרונה שנערכה אתמול (שני) הוא לא הגיע, ולישיבות הבאות הוא טרם החליט אם להתייצב.

אך למרות זאת, כלפון עדיין מצפה לחזרתו לכנסת, וישנם שלושה תרחישים שיעשו זאת: מינויו של ניר אורבך לתפקיד שר ההתיישבות והתפטרותו מהכנסת, התפטרות של עמיחי שיקלי או התפטרות של עידית סילמן.

האופציה הראשונה נתקלה בקשיים מצידה של חגית משה, יו"ר 'הבית היהודי', שלה הובטח התיק אך היא טרם מינתה מישהו מטעמה ומסרבת לשחררו. מה גם שאם הסיבה לפיטורי כלפון הוא חשד שיערוק, חשד אותו הוא מכחיש בכל תוקף, אין סיבה שבנט יאפשר את חזרתו לכנסת.

האופציה היותר ריאלית היא התפטרותה של עידית סילמן מהכנסת, במקרה שבו ב'ימינה' יבקשו להפריש אותה והיא תתפטר כדי לא לספוג את הסנקציה שחלה על ח"כים מופרשים, שלא מאפשרים לחבור למפלגה קיימת. התפטרות של שיקלי לא נראית רלוונטית, לאחר שממילא הופרש מהמפלגה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום