הגאב"ד חיזק את הפליטים וחידש את המצבה

בעל ה'באר שרים' הפוסק הנודע רבי אברהם יפה שלזינגר יצא לחזק את הפליטים מאוקראינה וחידש את מצבת זקנו הגר"א גלזנר זצ"ל הטמון בעיר קלויזנבורג ברומניה 

משה ויסברג | חדשות בעולם 17.5.2022 | 23:26

הגרא"י שלזינגר עם המצבה המחודשת | צילום: באדיבות המצלם

גאב"ד ז'נבה ובעל ה"באר שרים" הגאון רבי אברהם יפה שלזינגר, הגיע אתמול (שני) לעיר קלויזנבורג שברומניה על מנת לחדש את הקברים של סבו הגאון הקדוש רבי אברהם גלזנר זצ"ל, שהיה רבה של העיר ואבי שושלת גלזנר המפורסמת, אשתו הרבנית ריזל, הייתה אחות ה'חתן סופר' הגרד"צ ארנפלד זצ"ל, שהיה חתנו של בעל ה'חתם סופר'.

במהלך שהותו ברומניה התפלל הגאב"ד אצל שליח חב"ד המקומי הרב דובער אורגד. "זה ממש קידוש ה' לחזק יהדות כיום בעיר קלויזנבורג, יש כאן גם פליטים יהודים מאוקראינה שזכינו לחזק". אמר הגאב"ד.

לאחר מכן יצא הגרא"י שלזינגר לציונו של הגאון הקדוש רבי אברהם גלזנר והרבנית מרת ריזל. המצבות התגלו לאחרונה לאחר שהיו מכוסות בעצים ונפולות רח"ל, וכעת העמידו אותן במקומן. אל הגאב"ד התלוו בניו הגאונים רבי עקיבא ורבי שמואל צבי.

המצבות חודשו בהוראתו ובעקבות פעילותו של הגאב"ד, שהוא נכדם של הגאון רבי אברהם גלזנר, ראש משפחת גלזנר המפורסמת שבין צאצאיה ניתן למנות את הרב משה שמואל גלזנר, בעל ה'דור רביעי', הרב עקיבא גלזנר, ורבנים מפורסמים נוספים.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום