הרב החבד"י ארגן יארצייט ל"בית הלוי" בבריסק

"רבי חיים מבריסק" – הרב הגאון רבי חיים רבינוביץ - הרב החבד"י של העיר בריסק יזם ועלה עם מניין יהודים למקום קברו של מרן הבית הלוי" ביארצייט שחל בשבוע שעבר

אברמי פרלשטיין | חדשות בעולם 17.5.2022 | 20:55

התפילה בציון הבית הלוי מבריסק | צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר חל יום היארצייט של מרן ה"בית הלוי" רבי יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק זצ"ל – "הראשון לשושלת בריסק", ורבה של העיר הרב הגאון רבי חיים רבינוביץ שמשמש בעיר "בריסק" בבלרוסיה, כרב העיר, יזם ועלה עם מניין יהודים למקום מנוחתו של מרן ה"בית הלוי" להתפלל על צרות הכלל והפרט.

הגר"ח רבינוביץ מקים ויוזם בית חב"ד בעיר בריסק, פועל גדולות ונצורות בין יהודי העיר בפרט, ובכל הסביבה בכלל.

כזכור, הרב הגאון רבי שמעון יוסף מלר  - תלמידם ומקורבם של ראשי ישיבת בריסק ומחבר הספרים הנודעים ל"בית בריסק" הגיע לעיר 'בריסק דליטא' לפני כשלוש שנים בשליחותו של מורו ורבו הגרמ"ד הלוי סולובייציק זצ"ל בכדי לנסות ולקדם את מסירת מקום החלקה ולקבוע במקום ציון זמני. ואכן, במשלחת מיוחדת של תלמידי חכמים מופלגים מארץ ישראל נקבע במקום "ציון זמני".

הגרמ"ד הלוי זצ"ל מסר לתלמידו מזכרונו הפנומנלי את מקום קבורתו המדוייק של מרן ה"בית הלוי" בבית העלמין בבריסק, שכיום משמש כמגרש ואצטדיון עירוני. הגרמ"ד זצ"ל זכר שחלקת הקבר מצויה במרחק כחמש עשרה צעדים אלכסונית לשער הכניסה אל בית העלמין מצד שכונת המגורים הסמוכה "קולוניה ורבורג", את בית העלמין שימש שער נוסף שהיה קבוע בסמוך לתחנת הרכבת.

סימן נוסף שמסר הגרמ"ד הלוי סולובייציק לתלמידו הגרש"י מלר היה, כי בקרבתו של מקום הקבר היה בשעתו מבנה קטן של "בית הטהרה".

ואכן אותו שער כניסה הסמוך למקום הקבר עדיין משמש כפתח כניסה לאיצטדיון, ועדיין ניתן להבחין בשרידי האבנים ששימשו אז את שער בית העלמין, אולם בשעת בנייתו הסיטו את השער כעשרה מטר קדימה, וכך יצא כי בכל אותו שטח שבו אמורה להיות חלקת הקבר לא נגעו כלל. המצבות אמנם אינן, אולם במקום ישנה צמחיה, כך שכמעט ולא דורכת כאן רגל אדם. הגרש"י מלר מסר שהדבר מפליא שבעתיים כאשר נוכחים לראות את השינוי הבולט שנעשה בשאר השטח, שכולו בנוי ומשמש או למשטח של האיצטדיון עצמו או לחדרי הספח וההנהלה וכדו', ואילו באותה חלקת קבר לא שלטה יד אדם!

גם בית הטהרה שבאותה חלקת קבר קטנה נותר עומד בשלימותו, ולמעט שיפוץ חיצוני לא השתנה במאומה ועומד כך ללא שימוש כלשהו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום