בעקבות האלימות: שביתה בת 24 שעות בבתי החולים

בעקבות אירוע האלימות הקשה אתמול בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, הסתדרות הרופאים הכריזה על שביתה בת 24 שעות ביום חמישי הקרוב | המסר: "אל לנו להתרגל לעוד ועוד מקרים של אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו מזמן למגפה של ממש"

ישראל לפקוביץ | חדשות בארץ 17.5.2022 | 23:37

הנזקים בהדסה הר הצופים | צילום: דוברות הדסה הר הצופים

ההסתדרות הרפואית הכריזה הערב (שלישי) על שביתה בת 24 שעות ביום חמישי הקרוב, במחאה על האירוע האלים שאירע אמש בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. על פי הדיווח באתר 'וואלה', בשביתה ישתתפו כל בתי החולים הציבוריים ומרפאות הקהילה, והרופאים יעבדו במהלכה במתכונת שבת בלבד.

על פי הדיווח, בין הצעדים שההסתדרות דורשת, הצבת נקודות שיטור בכל חדר מיון, הגברת מערך האבטחה בבתי החולים ובמרפאות הקהילה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות ושינוי חקיקה.

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, הביע הבוקר זעזוע עמוק ושאט נפש מהתקרית האלימה והחמורה שהתרחשה אמש בבית החולים הדסה הר הצופים ואמר: "אל לנו להתרגל לעוד ועוד מקרים של אלימות במערכת הבריאות, שכבר הפכו לצערנו מזמן למגפה של ממש. לא נסכים לעולם שהצוותים הרפואיים יהיו להפקר. אני חוזר ודורש מממשלת ישראל לפעול באופן מידי למיגור התופעה המבישה והמסוכנת הזו".

לדברי פרופ' חגי, "ההסתדרות הרפואית שבה ודרשה הן מהממשלה הקודמת והן מהממשלה הנוכחית, גם באמצעות פניות אישיות לראש הממשלה נפתלי בנט, ליישם לאלתר שורה של צעדים אפקטיביים שכבר הומלצו בעבר על ידי ועדות מקצועיות ואף אומצו פורמלית על ידי הממשלה. בראש ובראשונה מדובר בהצבת נקודות שיטור בכל חדרי המיון בישראל, חיזוק מערכי האבטחה, הטמעת טכנולוגיות מסייעות, ושינוי חקיקה – זאת על מנת שתקיפת איש צוות רפואי לא תהיה שונה מתקיפת שוטר במדים".

כזכור, עשרות בני משפחה של מטופל אשר הגיע לבית החולים הדסה הר הצופים במצב קריטי, התפרצו באופן אלים אל היחידה לטיפול נמרץ מיד לאחר קבלת ההודעה על מותו. הם החלו להתפרע במקום, להשליך חפצים ולהכות את אנשי הצוות הרפואי, תוך שהם שוברים את הדלתות והחלונות ביחידה, פוגעים בעמדות האחיות, במחשבים ובציוד, מכים אנשי צוות ובמזל גדול לא נפגע אף חולה.

גם ארגון הרופאים המתמחים 'מרשם' קיים היום מחאות בביה"ח בעקבות אירוע האלימות בהדסה אתמול: "אלימות נגד צוותים רפואיים צריכה להיות מטופלת כמו שמטופל פיגוע".

בעקבות אירוע האלימות שהתרחש אתמול בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים, ועל רקע אירועי אלימות רבים המתרחשים על בסיס יומיומי בביה"ח כלפי צוותים רפואיים התקיימו היום פעולות מחאה בביה"ח. מארגון הרופאים המתמחים 'מרשם' נמסר: "אסור לעבור לסדר היום על האירוע החמור הזה. אלימות נגד צוותים רפואיים צריכה להיות מטופלת, כמו שמטופל פיגוע - כל המשאבים של המערכת צריכים להיות מוקצים למניעת הפיגוע הבא. אבל לצערנו האירועים האלה ממשיכים להתרחש באין מפריע ואין לנו שום הגנה ושום ביטחון. דמנו הפקר. חייבים לנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להבטיח את הביטחון שלנו".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום