הורד מהדוכן: אחמד טיבי לח"כית 'חלאת אדם'

חבר הכנסת אחמד טיבי תקף את מירב בן ארי על כך שלא הביעה צער על מותה של עיתונאית אל-ג'זירה בג'נין וכינה אותה "חלאת אדם", טיבי הורד מהדוכן ובן ארי הגיבה בדמעות; "אני פעם קיללתי מישהו מכם או דיברתי בזלזול?"

חזקי ניימן | פוליטי 18.5.2022 | 15:28

במליאת הכנסת | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

מהומה רבתית התקיימה בצהריים במליאת הכנסת, כאשר חבר הכנסת אחמד טיבי מ'הרשימה המשותפת' תקף בחריפות את חברת הכנסת מירב בן ארי מ'יש עתיד' וכינה אותה חלאה. העימות החל אחרי שטיבי פנה לבן ארי, שהתפרצה לדבריו כשדיבר על העימותים בהר הבית, ואמר לה: "יש דבר שאני בחיים לא אסלח לך - שאמרת באולפן שאת לא מצטערת על הריגתה של העיתונאית שירין אבו עאקלה". בן ארי אמרה לטיבי כי "אני לא צריכה את הסליחה שלך", והוא בתגובה כינה אותה - לקול מחאות היושבים באולם - "חלאת אדם" פעמים רבות.

בן ארי לא ידעה כיצד להגיב להשתלחות של הח"כ מהדוכן וזעמה, אחמד טיבי המשיך וצעק לעברה "אני בחיים לא אמרתי שאני לא מצטער על מותו של איש. את צריכה להתבייש". סגן יו"ר הכנסת, חבר הכנסת יבגני סובה מ'ישראל ביתנו' שניהל את הדיון, הוריד את טיבי מדוכן הנואמים בתגובה למהומה שנוצרה.

לאחר מכן עלתה בן ארי אל הדוכן להגיב לו, ואמרה: "נמאס לי כבר, נמאס לי. מה זו ההתנהגות הזו?. עולה אחמד טיבי המחבל בעבודת השוטרים באופן קבוע, שמסית על הדוכן נגד חיילי צה"ל וכוחות הבטחון, קורא לשוטרים פראי אדם ולבסוף כשאני אומרת לו שאני לא צריכה את הסליחה שלו הוא אומר לי שאני חלאת אדם? גועל נפש, באמת שנגמרו לי המילים על הדוכן. הוא חייב ללכת הביתה". בן ארי הזכירה גם את התקרית שבה כינה אותה חבר הכנסת עופר כסיף מהרשימה המשותפת "תרנגולת", והוסיפה: "פעם קיללתי מישהו מכם? פעם דיברתי אליכם בזלזול? מעולם לא. מספיק כבר, תכבדו את המקום הזה". היא ירדה מדוכן הנואמים בדמעות, והתחבקה עם חברות כנסת שהגיעו לעודד אותה.

אחרי דבריה של בן ארי אמר מי שניהל את הדיון, ח"כ סובה: "הדברים שנאמרו כלפי ח"כ בן ארי לא צריכים להיאמר בכנסת ישראל. אנחנו 11 חודשים בכנסת, אין ועדת אתיקה, אז אני פונה לחבריי מהאופוזיציה - אולי זה הזמן להקים ועדה כזו והדברים האלה לא יהיו כאן בבית הזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום