מילאנו: ראש הקהילה היהודית קיבל מעטפה עם כדורים

ראש הקהילה היהודית של מילאנו, ווקר מגנאגי, קיבל בתיבת הדואר שלו מעטפה שהכילה שני כדורים. המעטפה לא הכילה איומים ספציפיים. הוא הגיש תלונה במשטרה. לא ברור עדיין מהיכן הגיע האיום

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.5.2022 | 16:06

משטרת איטליה, אילוסטרציה | צילום: Pixabay

ראש הקהילה היהודית של מילאנו איטליה, ווקר מגנאגי, קיבל בשבוע שעבר מעטפה שהכילה שני כדורים בתיבת הדואר הביתית שלו, כך דיווחו כלי תקשורת מקומיים.

המעטפה לא הכילה איומים או הודעות אחרות, מגנאגי הלך להגיש תלונה בתחנת המשטרה ביום שני בבוקר, כך נמסר מהמשטרה, שלא פרסמה עדיין מהיכן הגיע האיום. מגנאגי עמד לאחרונה תחת ביקורת קשה, לאחר שכמה מחברי הקהילה היהודית קראו לו להתפטר, לאחר שהתנצל על כך שלא יכול היה להשתתף בעצרת של מפלגה ימנית קיצונית של איטליה (FdI).

בכיר הפרקליטות נגד טרור במילאנו, אלברטו נובילי, פתח בחקירה בנושא האיומים המחמירים והחזקת נשק. ואמר כי "החוקרים עובדים במרץ בניסיון לאתר את השולח". פבריציו צ'צ'טי, פוליטיקאי מקומי כתב: "התקפות הפחדניות הללו אינן מקובלות והאווירה הזו סביב הקהילה מדאיגה. אסור לנו להנמיך את תשומת הלב: אנו מקווים שהאחראים ייתפסו בקרוב ויובאו לדין". התובע קיבל אתמול מידע מהחוקרים וכבר הורה על חקירות מדעיות, כמו איתור טביעות אצבע או DNA על המעטפה והכדורים.

"אני רוצה להביע את הסולידריות שלי ושל הקהילה היהודית ברומא לידידי ווקר מגנאגי" אמרה רות דורגהלו אחראית על הקהילה היהודית במילאנו, "על איומי המוות שהתקבלו. זה מעשה חמור שאני בטוחה שישפוך עליו אור מלא והאחראים יזוהו. עם זאת, זה נשאר מסוכן ומדאיג. שעליו כולנו צריכים להטיל ספק בעצמנו. אסור לו לסגת לנוכח האיומים ואני משוכנע שווקר יוכל להגיב בעוצמה ובנחישות שתמיד ייחדו אותו". כך הודיעה נשיאת הקהילה היהודית ברומא רות דורגהלו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום