אוקראינה: מחכים שישראל תשנה עמדתה במלחמה

ראש צוות המשא ומתן של אוקראינה, אומר כי הנשיא זלנסקי רואה בישראל מודל לבנייה מחדש של אוקראינה, הוא מדבר על צורך במל"טים ישראלים. עד כה ישראל דחתה בקשות של קייב והמערב לספק ציוד צבאי כמו כיפת ברזל לאוקראינה

יענקי פרבר | חדשות בעולם 18.5.2022 | 16:11

מל"ט ישראלי: אילוסטרציה | צילום מסך

יועץ בכיר של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר כי אוקראינה ממתינה שישראל תשנה את עמדתה כלפי אוקראינה ורוסיה, בזמן שמוסקבה ממשיכה בהתקפות. "כמובן, אנחנו מחכים", אמר ל-Times of Israel דיוויד ארחמיה, היועץ של משלחת המשא ומתן של אוקראינה. "דרישה מספר אחת היא להפסיק את חסימת מכירת הנשק לאוקראינה", הוסיף ארחמיה, "מל"טים ישראלים הם מהטובים בעולם וצריך לקנות אותם".

ישראל עד כה נמנעה מלשלוח נשק לאוקראינה וביקשה לשמור על תקשורת פתוחה הן עם רוסיה והן עם אוקראינה מאז נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הורה לכוחותיו לפלוש ב-24 בפברואר. בנט קיים קומץ שיחות במהלך השבועות הראשונים של המלחמה הן עם פוטין והן עם זלנסקי כאשר ביקש לנצל את הקשרים הטובים של ישראל עם שתי המדינות כדי לסייע בתיווך הפסקת אש לסיום המלחמה.

במקביל, ישראל דחתה בקשות של המערב לספק ציוד צבאי כמו כיפת ברזל, כחלק ממדיניות שנועדה לשמר את הקשרים עם רוסיה. במקום זאת היא שלחה כ-100 טונות של סיוע הומניטרי והקימה בית חולים שדה במערב אוקראינה למשך שישה שבועות.

"אני יודע שישראל היא מקום של הרבה יהודים, כולל רוסים לשעבר, קשה למצוא את האיזון הנכון, אבל עכשיו, אחרי שלברוב הפגין את יחסה של רוסיה לעם היהודי, אני באמת מקווה שישראל תבחר בצד שלנו ותפעל בהתאם". ארחמיה, אמר כי הנשיא האוקראיני מסתכל על ישראל כמודל לעתידה של המדינה לאחר המלחמה.

"השורשים היהודיים שלו במקומם", אמר ארחמיה, "הוא מדבר הרבה על המודל של ישראל, על דרך החיים השלה, כשתמיד אתה בסיכון להיות מותקף. אנחנו משתמשים בישראל כמודל לחיקוי עכשיו לאב-טיפוס של המדינה החדשה, נזדקק למומחיות כדי למנוע טעויות ולהתקדם מהר יותר", המשיך.

ארחמיה הצביע על הגורם האנושי - שנראה כאחד היתרונות של ישראל על פני יריביה - כמפתח להצלחות בשדה הקרב של אוקראינה על פני הצבא הרוסי הגדול בהרבה. הוא אתר לאתר Times of Israel, "אנחנו מגנים על אדמתנו, בזמן שזרים שנכנסים למדינה שלנו, המורל שלנו טוב פי חמישה לפחות. בנוסף, לרוב האנשים יש תואר אחד או שניים באוניברסיטה, אז הם לומדים מהר יותר, בעלי חשיבה ביקורתית, יכולים לחפש בגוגל את הבעיה ולמצוא את הפתרון בעצמם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום