השרה מ'מרצ': אל תדליקו מדורות ל"ג בעומר

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג פרסמה הודעה שבה קראה לציבור שלא להדליק מדורות ל"ג בעומר וזאת בעקבות נתונים של מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה ובו נראה כי חלה ירידה בחופים שדורגו כנקיים

קובי ברקת | חדשות בארץ 18.5.2022 | 14:40

מדורת ל"ג בעומר | צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"אל תדליקו מדורות בכלל": בעקבות נתונים של מדד "חוף נקי" של המשרד להגנת הסביבה ובו נראה ירידה בחופים שדורגו כ- "נקיים" עד "נקיים מאוד", פרסמה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג ממפלגת 'מרצ' הודעה ובה קראה לציבור שלא להדליק מדורות ל"ג בעומר.

בהודעה שפרסמה השרה כתבה, כי "לקראת ל"ג בעומר אני קוראת לכולנו לא להדליק מדורות בכלל, באף מקום – ובוודאי שלא בים ובאזורים עם רגישות אקולוגית גבוהה".

לדבריה, פתיחת עונת הרחצה החלה עם מגמה חיובית, אך ישנה ירידה משמעותית בניקיון החופים בבדיקה האחרונה שהמשרד ביצע.

"לקראת חגיגות ל"ג בעומר," המשיכה השרה בהודעה, "אני קוראת לכל המגיעים לחגוג בחופי הארץ לא להדליק מדורות בים בשום מקרה. החופים הם אזורים בעלי רגישות אקולוגית גבוהה, ויש גם לשמור על ניקיון החוף ולהימנע משימוש בפלסטיק חד פעמי והבערתו". 

לסיום כתבה כי שמירה על החופים והים הם אינטרס של כולנו!, "יחד נשפר את ניקיון החופים ונמנע מלכלוך ומפסולת לזהם לנו את הים". סיימה זנדברג.

נתוני מדד "חוף נקי" למחצית הראשונה של חודש מאי מראים, כי 76.9% מהחופים הפתוחים (הלא מוכרזים) שנמדדו דורגו כ"נקיים" עד "נקיים מאוד", ירידה משמעותית לעומת המדד הקודם שעמד על 86.3%. בתקופה המקבילה בשנה שעברה נמצאו 75.4% מהחופים נקיים עד נקיים מאוד. 

הרשויות החופיות הנקיות ביותר (בעלות ציון "נקי מאוד") הן: מטה אשר, עכו, קריית ים, חיפה, טירת הכרמל, נתניה, הרצליה, חוף השרון, בת ים, תל אביב-יפו, גן רווה, אשדוד. רשות חופית אחת דורגה כ"מלוכלכת" - מועצה אזורית חוף אשקלון.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום