אחרי שאיים על נתניהו - זה העונש שירצה

13 חודשי מאסר בפועל, במקום עבודות שירות, נגזרו על אשר בן דוד, שהורשע בעבירת איומים כלפי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו. בפסק הדין נכתב: "יש להוקיע ולהחמיר עם כל מי אשר מבקש על דרך האיום לשנות סדרי שלטון"

צביקה סגל | חדשות בארץ 18.5.2022 | 18:45

בנימין נתניהו | צילום: David Cohen/Flash90

בית משפט המחוזי בבאר שבע קיבל את ערעור הפרקליטות והחמיר את עונשו של אשר בן דוד, שהורשע בעבירת איומים כלפי ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ל-13 חודשי מאסר בפועל, במקום עבודות שירות שהושתו עליו.

בית המשפט המחוזי ציין בפסק הדין, כי "יש להוקיע ולהחמיר עם כל מי אשר מבקש על דרך האיום לשנות סדרי שלטון, לשנות אופן פעולת איש ציבור, ולהשפיע בדרך נפסדת זו על השיטה הדמוקרטית, ולהביא לתוצאות שונות, מכוח איומיו".

על פי כתב האישום, בו הודה הנאשם, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו, בין היתר: "מישהו יודע על הכנות להתנקשות בראש הממשלה? מישהו מכיר.. נראה לי הגיע הזמן נראה לי הגיעו מים עד נפש!!!". בית משפט השלום גזר על הנאשם עונש של 8 חודשי עבודות שירות וקנס בסך של 1,500 שקלים.

פרקליטות מחוז דרום הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי על קולת העונש והדגישה כי "זוהי תופעה שכמדינה יש צורך להילחם בה, יש לראות בחומרה רבה כל אמירה כזו ולהוקיעה, ושידע כל אדם שמתחבא מאחורי מקלדת לפני שהוא מעז להוציא אמירות כאלה ולשלוח אותן ברחבי הרשת, שהוא צפוי לענישה מחמירה ומאסר בפועל.

בהודעת הערעור ציינה הפרקליטות, כי "לא ייתכן כי מקרים כאלה יחזרו וישנו ויתרבו במדינה, ולכן מבחינת האינטרס הציבורי אין להסתפק בענישת בית משפט ויש להחמיר אותה למאסר בפועל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום