לשכות גנץ ונתניהו התקוטטו: מי התקשר למי

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום כי שוחח עם יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו באשר לסערת חוק המלגות לחיילים וביקש ממנו את תמיכת האופוזיציה, בלשכת נתניהו טוענים לקרדיט ואומרים כי יו"ר האופוזיציה הוא זה שהתקשר אל גנץ בכדי למצוא פשרה 

חזקי ניימן | פוליטי 18.5.2022 | 19:27

בנימין נתניהו/בני גנץ | צילום: אוליבר פיטוסי/אבשלום ששוני, פלאש 90

שר הביטחון בני גנץ הודיע היום (רביעי) אחר הצהריים כי שוחח עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וביקש ממנו להעביר ביום שני במליאת הכנסת את הצעת החוק 'ממדים ללימודים'; "שוחחתי כעת עם ראש האופוזיציה בנימין נתניהו וביקשתי ממנו להירתם ולהעביר ביום שני הקרוב את הצעת החוק 'ממדים ללימודים' עבור לוחמי צה"ל", גנץ הוסיף, "שוחחנו על מהות הצעת החוק והרציונל שלה וגם על חשיבותה ללוחמים שלנו. אני מאמין ומקווה שבליכוד ובמפלגות האופוזיציה יבינו את הצורך ויאפשרו את העברתה", כתב שר הביטחון.

אולם בליכוד הגיבו וטענו כי הפרטים שמסר גנץ אינם נכונים, "נתניהו הוא זה שהתקשר לשר הביטחון גנץ וביקש ממנו לתמוך במימון של 100% מלגה ללוחמים כפי שמגיע להם. נתניהו ביקש שכל הכוחות הציוניים בכנסת יתאחדו כדי שכל הלוחמים ששירתו שירות מלא, יקבלו מימון מלא. נתניהו הדגיש שהחלטה זו צריכה לעבור בכנסת כבר ביום שני הקרוב".

ב'חדשות 13', פורסמו הקלטות מתוך ישיבת סיעת הליכוד ביום שני בכנסת, שבהן נשמעים חילוקי הדעות באשר לאי-תמיכה בחוק "ממדים ללימודים" לבוגרי יחידות קרביות. "להצביע נגד שכר חיילי צה"ל זה דבר לא סביר ולא הגיוני", טען ח"כ יואב גלנט והוסיף, "מה שיזכרו הוא שהליכוד הולך נגד חיילי צה"ל. אף אחד לא יזכור אם ניצחת או לא. גם ככה מצבנו בבחירות האחרונות לא היה מזהיר בקרב החיילים".

מנגד נשמע, יו"ר סיעת הליכוד בכנסת, ח"כ יריב לוין אומר: "אם הצבענו על חוק מסוים, אז יגידו לנו חיילים כן וניצולי שואה לא? אחר כך יהיה שכר לאחיות. נצביע בעד. יהיו נקודות זיכוי להורים נצביע גם בעד. אז בואו נלך הביתה וניתן לקואליציה להעביר את הכול".

אתמול קרא ראש הממשלה נפתלי בנט לנתניהו לפעול להעברת החוק: "אני קורא לנתניהו להתעשת ולהודיע מיד שחברי הכנסת מהליכוד יתמכו בחוק או לכל הפחות שלא יצביעו נגד כך שהחוק למען הלוחמים יעבור" כתב בנט בחשבון הטוויטר שלו.

בנט הוסיף, "אני מבין מדוע איימן עודה מתנגד לחוק אבל מדוע נתניהו חבר אליו קשה להבין. אי העברת החוק לא מפילה את הממשלה אלא רק מענישה לוחמי צה"ל משוחררים בתחילת דרכם שיצטרכו לשלם עשרות אלפי שקלים שאין להם".

בליכוד הגיבו בעמוד הטוויטר לדברי בנט: "ממשלת ההונאה והחולשה של בנט, שתלויה להישרדותה בשונאי ישראל מרע"מ והרשימה המשותפת, לא מסוגלת להעביר שום חוק ציוני. במקום להתבכיין, בנט צריך להתפטר. הליכוד יתמוך במימון של 100% מלגה לחיילים, על חשבון 50 מיליארד השקלים שבנט נתן למנסור עבאס".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום