סובלים מתקלות בגרסת ה'ווב' של ווטסאפ? זו הסיבה

ווטסאפ החלה לאפשר למשתמשים לגשת לאפליקציה מ-4 מכשירים נוספים מבלי שהסמארטפון יהיה מחובר לאינטרנט אלא שיחד עם העדכון החלו בעיות בניקוי ומחיקת צ'אטים וקשיים בשליחת הודעות לחברים עם גרסה מיושנת יותר | בווטסאפ מבטיחים לעדכון את הגרסה בקרוב 

חזקי ניימן | טכנולוגיה 23.5.2022 | 15:11

אילוסטרציה | צילום: unsplash

עם הפיכת גירסת ה'בטא' לכלי אצל כל המשתמשים, בחודשים האחרונים משתמשים רבים ב"ווטסאפ ווב", גרסת הדפדפן של שירות המסרים הפופולארי, מתמודדים עם בעיות רבות ותקלות חוזרות. הסיבה היא עדכון שמאפשר להפעיל את השירות גם כשהמכשיר הסלולארי לא נמצא בקרבת מקום או מנותק. 

בין השאר, בגרסת הדפדפן של ווטסאפ נמחק חלק גדול מהיסטורית השיחות, כי היא מעודכנת רק לזמן שממנו עדכנו את הגרסה באותו מחשב. דבר נוסף הוא שאי אפשר לעדכן מספרי טלפון, להוסיף אנשי קשר, אלא רק מהסלולארי. לא מעט משתמשים מתוסכלים מתלוננים על איטיות רבה, בעיות סנכרון חמורות ותקיעות מרובות במהדורת הדפדפן, וטוענים שבשל כך שטף העבודה שלהם נפגע. המון משתמשים חושבים שרק הם חווים את התקלות, אך אלה חלק מחבלי הקליטה של הגרסה החדשה, ובמטא הבטיחו שבימים אלה הם עובדים על שאר העדכונים.

מצד שני, חשוב להדגיש כי מדובר בהשקה חדשה ומתגלגלת, כך שתקלות ובאגים הם עניין די צפוי. עם זאת, בוואטסאפ לא מתעלמים מהתלונות. החברה פרסמה הודעה שלפיה היא "מודעת לכך שאנשים חווים איטיות בטעינת ההודעות שלהם ופועלת על מנת לשפר את חווית השימוש על כל המכשירים המסונכרנים". בחברה טענו כי מכיוון ומדובר בכלי עבודה, הם העדיפו להוציא את הגרסה המינימלית שתתפקד, ולאט להוסיף אליה את הפיצ'רים שהיו בגרסה הקודמת.

ד"ר לירז מרגלית, חוקרת התנהגות בעידן הדיגיטלי, סיפרה בריאיון לקרן נויבך בתוכנית "סדר יום" בכאן רשת ב: "מחקרים שנעשו על יכולת התפקוד חשפו שכשאנחנו מקבלים התראה, אם אנחנו רוצים לראות מה קורה שם. אם אנחנו עסוקים במשימה כלשהי, כדי לחזור אליה המוח שלנו צריך פי 3 ריכוז. לוקח לנו יותר זמן. באופן אירוני הווטסאפ שהוא כלי עבודה רק מעכב את העבודה שלנו ומסיח את דעתנו".

"ממצאים ראשוניים מראים שמאז שאנשים עובדים עם הווטסאפ במחשב, יכולת ניהול הקשב שלהם יותר איטית. הם לא מרוכזים, יותר מוסחים ולא זוכרים משימות שהתחילו בהם", הוסיפה מרגלית. "הווטסאפ מרמז לנו שמה שקורה עכשיו באפליקציה זה הכי דחוף למרות שהוא לא דחוף בכלל. זה הרמז שהמוח מקבל מכל התרעה". כך שבגלל שהוא דורש מאיתנו קשב רב, כל שינוי ותקלה בו בולטים יותר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום