ראש המל"ל: "הרגזנו את הרוסים; הופר התיאום"

גיורא איילנד, ראש המל"ל לשעבר, מגיב לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה ואומר שישראל עורר זעם בקרב הרוסים בגלל שהתיאום איתם הופר: "רוסיה השקיעה מספיק מאמץ כדי לייצב את שלטונו של אסד. זו עליית מדרגה מבחינת היחסים איתם"

מאיר שלם | מדיני 12.6.2022 | 19:22

אילוסטרציה | צילום: דובר צה"ל

האלוף במיל' גיורא איילנד, ראש המועצה לביטחון לאומי לשעבר, אומר היום (ראשון) כי ישראל הצליחה להרגיז את רוסיה בעקבות התקיפות בשבוע שעבר בסוריה המיוחסות לישראל.

איילנד אמר בראיון ל'ynet': "התעוררה סערה לא רק בגלל גודל המטרה ובשל העובדה שהתקיפה גרמה להפסקת טיסות בינלאומיות. הסיבה העמוקה יותר היא שפגענו במטרות של ממשל אסד – מה שהפר את התיאום השקט עם הרוסים והרגיז אותם".

"ישראל פועלת הרבה שנים בסוריה", ציין איילנד, "היא יודעת לעשות את זה בסוג של תיאום שקט עם הרוסים ובהסכמה לא כתובה. ההסכמה האמיתית עם הרוסים אומרת את הדבר הבא: כל עוד ישראל תתקוף מטרות איראניות – נעלים עין ואולי נחייך בשביעות רצון. כל זאת בתנאי שישראל לא תפגע במטרות של ממשל אסד".

הוא הוסיף כי: "רוסיה השקיעה מספיק מאמץ כדי לייצב את שלטונו של אסד, ונמל התעופה בדמשק הוא סמל שלטוני יוצא מכלל". לדבריו, "זו עליית מדרגה לא רק מבחינת היחסים בין ישראל לסוריה, אלא גם מבחינת היחסים עם הרוסים". כך ראש המל"ל לשעבר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום