השגריר חושף: מתי ייצא לפועל פטור מויזה לארה"ב

שגריר ארצות הברית בישראל אומר כי עדיין נותרה עבודה רבה על הפטור מוויזה, אך חושף שהכוונה היא שב-2023 הישראלים יהיו פטורים מהוצאת ויזה: "אני עובד יום ולילה כדי שזה יקרה. זה מסובך" | על הסוגיה האיראנית: "עדיין רוצים לפתור את הסוגיה הזאת דיפלומטית"

מאיר שלם | מדיני 14.6.2022 | 10:22

טקס פתיחת שגרירות ארה"ב בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

טום ניידס, שגריר ארצות הברית בישראל, אומר בראיון ל'ישראל היום' שמתפרסם היום (שלישי) כי הכוונה היא שב-2023 הישראלים יהיו פטורים מהוצאת ויזה, אך אומר שנותרה עוד עבודה.

"אני עובד יום ולילה כדי שזה יקרה. זה מסובך, אני עובד די מקרוב מול שרת הפנים שקד, שממוקדת בכך מאוד", אמר.

"יש דברים רבים שהישראלים צריכים לעשות, כולל באמצעות חקיקה בכנסת כדי לעמוד בדרישות של ארה"ב. אנחנו רוצים לעשות את זה, ואני מקווה שנוכל לעשות את התהליך כדי שזה יקרה. לא במקרה מנסים לעבוד על זה כבר 15 שנה ולא הצליחו, מפני שזה באמת מסובך. אולי נצליח בכך השנה".

"השנה הקלנדרית שבה צריך לעבור את התהליך היא הנוכחית. הפטור - תהליך נמשך, אך לדעתי ישראל עומדת בדרישות. בכנסת עובדים על זה. מאות באו מוושינגטון לשם כך, אך הישראלים צריכים לעשות את שלהם".

במענה לשאלה אם כרגע ישראל עומדת בדרישות, אומר ניידס: "זה תהליך נמשך, אבל אני חושב שכן. הכנסת צריכה להצביע על כמה דברים חשובים. הם עובדים על זה. אנו עושים את העבודה בצד שלנו ומאות אנשים באו מוושינגטון לשם כך, אך הישראלים צריכים לעשות את שלהם".

ניידס ביקש שלא להתייחס לביקור הצפוי של ביידן עד להודעה הרשמית של הבית הלבן על קיומו, אך אמר כי "הנשיא ביידן אוהב את ישראל, והביקור יראה זאת".

בנוגע לאיראן, אישר השגריר כי משמרות המהפכה לא יוצאו מרשימת ארגוני הטרור של ארה"ב. לדבריו, "הנשיא הבהיר שלא יתפשר בסוגייה. אנחנו עדיין רוצים לפתור את הסוגיה הזאת דיפלומטית"

"אין זה מתפקידי לאיים על איראן. הנשיא אומר שנעבוד עם ישראל ובעלי בריתנו על מנת לוודא שנעשה את כל מה שנוכל כדי שאיראן לא תשיג נשק גרעיני", סיכם ניידס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום