התמוטט בתפילה: מחלק העלונים ואיש הכותל נפטר

הרב דוד כהן ז"ל מרחוב מלכי ישראל בירושלים היה מפורסם כמי שמחלק עלונים לזיכוי הרבים, לצד היותו 'איש הכותל המערבי' לשם היה משכים קום לתפילת הנץ בכל יום | התמוטט בשבת קודש בכותל המערבי והובהל לבית החולים שם נפטר בצאת השבת

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 19.6.2022 | 09:51

הרב דוד כהן זצ"ל | צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בשבת קודש התמוטט בפתע פתאום הרב דוד כהן ז"ל מרחוב מלכי ישראל בירושלים שהיה מהמתפללים הקבועים בנץ בכותל המערבי, והוא בן 67 בפטירתו. 

התמוטט לפנות בוקר השבת פרשת שלח, בשעת פסוקי דזמרה עת התפלל במניין הקבוע ברחבת הכותל המערבי. הוא הובהל לאחר החייאה לבית החולים 'שערי צדק' בבירה שם נפטר עם צאת השבת למגינת לב מכריו ובני משפחתו.

הרב דוד כהן ז"ל היה דמות מוכרת בירושלים, היה אדם ירא שמים מרבים, בעל לב זהב, שהיה משכים קום מוקדם להתפלל כל יום בכותל המערבי בנץ החמה, אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים': "ראיתי כמה פעמים איך היה טורח במיוחד להביא קפה ללומדים מלמעלה לתוך המנהרה בכזה פשטות, עסק בצדקה ועזר למשפחות, היה תלמיד חכם מחכמי ירושלים".

"32 שנה אני מכירו ישר דרך עדין נפש אוהב ומכבד כל יהודי לא ויתר על הכותל כל השניים במסירות, איש משכמו ומעלה" מכר נוסף מספר ל'בחדרי חרדים' על היותו איש צדיק וישר, שתקן, היה לומד בכולל ערב ברחוב הרב תלמודי בבית כנסת של משפחת החזן יגאל בן חיים".  

בכל יום חמישי משעות הבוקר המוקדמות היה מחכה בתחנת החלוקה המרכזית של כל העלונים בארץ, בחנות 'גל פז' בגאולה, שם היה לוקח את העלונים בשקיות ומפיצם בכותל ובמקומות נוספים. 

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים ובנות, חתנים ונכדים הממשיכים את דרכו המיוחדת. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום