זינוק בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה מאז הופעת גל האומיקרון

מכון המחקר של לאומית בחן את שיעור ההדבקות החוזרות מאז הופעת גל האומיקרון. מהאנליזה שביצע מכון המחקר של לאומית בראשותו של ד"ר אריאל ישראל, עולה כי ישנה עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה מאז הופעת גל האומיקרון

אלי קליין | בריאות 19.6.2022 | 15:03

קורונה: אילוסטרציה | צילום: Pixabay

מכון המחקר של לאומית בחן את שיעור ההדבקות החוזרות מאז הופעת גל האומיקרון, מהאנליזה שביצע מכון המחקר של לאומית בראשותו של ד"ר אריאל ישראל, עולה כי ישנה עליה חדה בשיעור ההדבקות החוזרות בקורונה מאז הופעת גל האומיקרון.

מתוך כמאה אלף חולים בלאומית שנדבקו מאז דצמבר 2021, עת הופיע זן האומיקרון בישראל, 11% מהם נדבקו כבר בעבר – כלומר, הייתה להם תשובה חיובית בעבר, יותר מ-90 יום לפני ההדבקה הנוכחית. לשם השוואה, ראוי לציין שרק 1.2% מבין החולים שנדבקו לפני דצמבר 2021, היו עם הדבקות חוזרות.

מבין 10,649 החולים שסבלו מהדבקה חוזרת מאז דצמבר 2021, הרוב (55%) היו ללא חיסון כלל, 30% עשו חיסון אחד, ו-11% שני חיסונים. רק 4% היו מחוסנים שלוש פעמים או יותר.

שיא שיעור ההדבקות החוזרות היה בחודש ינואר השנה, עם 13% מההדבקות שהיו הדבקות חוזרות. מאז שיעור ההדבקות החוזרות יציב סביב 9%. מבין 10,649 החולים שהודבקו בהדבקה חוזרת, כ-1.6% נזקקו לאשפוז.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום