ברקע האיום האיראני: הרצוג שוחח עם ארדואן והודה לו

נשיא המדינה שוחח עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן. השניים שוחחו על רקע כוונות לביצוע פיגוע טרור כנגד ישראלים באיסטנבול. הרצוג הודה לנשיא הטורקי על שיתוף הפעולה והדגיש כי האיום טרם הוסר

מאיר גלבוע | מדיני 19.6.2022 | 16:08

יצחק הרצוג/הנשיא ארדואן | צילום: יונתן זינדל/וויסאם אשלמון, פלאש 90

ברקע הכוונות שפורסמו לביצוע פיגוע טרור בישראלים השוהים באיסטנבול, נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום (ראשון), עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן והודה על המאמצים לסיכול פעולת טרור על אדמת טורקיה.

לפי פרסום בית הנשיא, בשיחה הדגישו השניים את התרומה הגדולה של שיתוף הפעולה לאמון הנבנה בין הממשלות והעמים. בשיחה הדגיש נשיא המדינה כי טרם הוסר האיום ויש להמשיך במאמץ המשותף לסיכול הטרור. השניים הסכימו להמשיך ולפעול לטובת השלום והיציבות במרחב באמצעות דו שיח פתוח ורציף.

על רקע המצוד של שירותי הביטחון הישראלים והטורקיים אחר חוליות מחבלים בשירות המשטר האיראני, בישראל מצביעים על חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה כאיש שעומד מאחורי הניסיונות יוצאי הדופן לפגע בישראלים בטורקיה.

בימים האחרונים מתקבלים דיווחים מתוך איראן אשר מצביעים על קולות מתוך הממסד הביטחוני האיראני שדורשים להדיח את טאייב בעקבות רצף החיסולים המיוחסים, על פי פרסומים זרים, למוסד הישראלי שארגונו לא הצליח למנוע. קולות אלה עולים בעקבות סדרה של מחדלים וכישלונות שלהם אחראי טאייב.

בין המחדלים: העובדה כאמור שהוא וארגונו אינם מצליחים לעצור את סדרת הפעולות בתוך איראן, וכישלונות רצופים לקדם פעולות תגובה מחוץ לאיראן, בדגש על זירת טורקיה.

על פי אותם דיווחים הגורמים מתארים את ההתנהגות של טאייב בימים האחרונים כמו של חיה פצועה אחוזת תזזית, אשר מתוך חרדה עמוקה למעמדו אל מול המנהיג, מנסה בטירוף להוציא בכל מחיר פיגוע נגד ישראלים בטורקיה ובמקומות נוספים.

ניר דבורי מציין ב'חדשות 12' כי טאייב, הידוע באישיותו הקיצונית אשר איננה בוחלת באף אמצעי, מנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, שבעקבותם יוצאות ההוראות המיוחדת לנופשים שם. והוא עושה זאת מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בתוך הממסד הביטחוני האיראני.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום