משרד הכלכלה: זו הרשת שמציגה את הסל הזול ביותר

ממוצע סל המוצרים, עמד בחודש מאי 2022 על 956 ₪ ומציג עלייה של 23 ₪ ביחס למחיר הסל בחודש קודם | הפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש מאי הינו 38% שהם 316 ₪

יוסי ריינר | כלכלי 20.6.2022 | 12:24

חרדים בקניות | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בדקו 'היכן הכי משתלם לקנות" ופרסמו את נתוני "סל המוצרים הבסיסי" לחודש מאי.

הנתונים מתבססים על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, ומתוכם עולה כי המחיר הממוצע לסל בחודש מאי 2022 עומד על 956 ₪ - עלייה של 23 ₪ ביחס לחודש אפריל. 

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש מאי היא "סופר יודה" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,151 ₪. מאידך, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש מאי הינה "רמי לוי" – עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 835 ₪.

פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש מאי עומד על 38% שהם 316 ₪ .

פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר ברשתות ה"דיסקאונט" עומד על 8% שהם 65 ₪.  

מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 14% שהם 118 ₪. 

ביחס למאי אשתקד, חלה עלייה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ- 97% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל במאי השנה ובמאי אשתקד). 

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום