סקר בנק ישראל: כמה מהישראלים מסתובבים עם מזומן

בנק ישראל מפרסם היום סקר מיוחד הבודק כמה מהישראלים ממשיכים להחזיק בארנק מזומן בסכום גבוה וכמה עדיין עושים עסקאות במזומן | בנק ישראל בדק גם האם הישראלים יעברו להשתמש במטבע דיגיטלי אם יופק | כל הנתונים

חזקי ניימן | כלכלי 20.6.2022 | 16:22

מזומן | צילום: פלאש 90

לקראת כנס בנק ישראל בנושא "הצצה לעולם התשלומים העתידי: מגמות, השוק והרגולציה" המתקיים היום (שני), ערך בנק ישראל סקר לבחינת העדפות ומאפייני השימוש של הציבור באמצעי התשלום השונים. הסקר בוצע אינטרנטית בקרב 600 משיבים המהווים מדגם אקראי ארצי מייצג של האוכלוסייה הבוגרת המחוברת לאינטרנט.

השאלה הראשונה שנשאלה בסקר עסקה בכמות המזומן איתם מסתובבים האזרחים: עם כמה כסף מזומן אתה מסתובב בארנק? 55% השיבו שעם פחות ממאתיים ₪, 26% עם בין מאתיים לחמש מאות ₪, 8% מהאוכלוסייה מסתובב עם בין חמש מאות לאלף ₪ בארנק.

השאלה השנייה עסקה באופן אמצעי התשלום: מהו אמצעי התשלום המועדף עליך? 65% השיבו שמעדיפים בכרטיס אשראי, 21% משלמים במזומן, 10% באפליקציות התשלומים.

שאלה נוספת נשאלו האזרחים שהשיבו לסקר: עם איזה אמצעי תשלום אתה מעביר כסף לחברים/ לוועד הבית/ למורה פרטי וכו'? 43% השיבו שבאמצעות אפליקציות התשלומים, 22% מעבירים במזומן, 20% בהעברה בנקאית, 5% בכרטיס אשראי.

השאלה האחרונה שנשאלה בסקר ביקשה לחזות את העתיד: אם בנק ישראל ינפיק שקל דיגיטלי האם תשתמש? 34% מהציבור חושבים שכן, 51% לא בטוחים עדיין.

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום