בד"ה: אלמנת הפוסק מאמריקה הלכה לעולמה

מויליאמסבורג שבארה"ב מגיעה הבשורה המרה על פטירתה בשיבה טובה של הרבנית הצדקנית מרת חיה הרשקוביץ ע"ה א"ח לאחד מגדולי פוסקי הדור באמריקה הגאון רבי אפרים פישל זצ"ל אב"ד האליין ודומ"ץ צאנז קלויזנבורג. נפטרה ביום חתונת נכדה. ארונה יגיע לקבורה בישראל

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 21.6.2022 | 18:40

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: מארה"ב הגיעה הידיעה על פטירתה של הרבנית הישישה מרת חיה הרשקוביץ ע"ה,  אלמנת הגאון הישיש רבי אפרים פישל הרשקוביץ זצ"ל, מגדולי הפוסקים בדורנו - גאב"ד האליין, דיין קהילת חסידי צאנז קלויזנבורג בארה"ב והיא בת 94 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה אלמנת הגאון רבי אפרים פישל הרשקוביץ זצ"ל שהיה פוסק ענק באמריקה ומקובל על כל החוגים.  האדמו"ר בעל ה'שפע חיים' מצאנז זי"ע. עם השנים מינה אותו הרבי לדיין בבית הדין שהקים בארה"ב, כשברבות השנים שימש כפוסק של כלל היהדות החרדית בארה"ב.

כל השנים עמדה לימין בעלה הגדול למען יוכל לשקוד על תלמודו ולהורות הלכה לרבים עד להסתלקותו בחודש סיון תשע"ז. הרבנית נשאה בעול הבית בכל השנים במסירות נפש. 

היא הותירה אחריה את ילדיה, בין חתניה: הגר"מ מייעס דומ"ץ בעלזא וויליאמסבורג והגר"י אונסדורפר מרבני ק"ק צאנז קלויזנבורג בויליאמסבורג. 

נפטרה ביום חתונת נכדה בן חתנה הגאון רבי מאיר מייעס דומ"ץ קהילת בעלזא בויליאמסבורג מחתן היום נכד.

הלוויתה תצא הבוקר (שלישי) בשעה 10:30 שעון ניו יורק מבית המדרש הגדול 'בית ברוך' דחסידי צאנז קלויזננבוג בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין בדרכה לארץ הקודש,  ארונה יובא מחר יום רביעי כ"ג סיון לארץ ישראל ותיטמן בחלקת צאנז בבית העלמין בשיכון ותיקים בנתניה סמוך ונראה לציון קודשו של בעלה זצ"ל. 

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום