24 שעות להכרזה על בחירות; סקרי המנדטים נוטים לטובת נתניהו

ארבעה סקרי מנדטים מתפרסמים הערב בניסיון לחזות את תוצאות הבחירות לכנסת ה-25 שעדיין לא יצאו רשמית לדרכן, ובינתיים נראה כי גוש נתניהו מתחזק משמעותית, לעומת הגוש הנגדי שארבע מפלגות מסתכנות באזור אחוז החסימה | וגם מה יקרה עם שיקלי ואיחוד של סער ובנט

קובי עוזיאלי | פוליטי 21.6.2022 | 20:46

פתקי הצבעה | צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

24 שעות לאחר שהפתיעו נפתלי בנט ויאיר לפיד עם ההכרזה כי ישראל הולכת לבחירות, שנה ושבוע לאחר שהקימו את ממשלתם, וכבר חמישה סקרים מנסים להעריך איך תיראה התוצאה בעוד ארבעה חודשים.

סקר שערך פרופ' קמיל פוקס עבור 'חדשות 13' בדק היום (שלישי) אילו הבחירות היו מתקיימות היום, מה היתה התוצאה? ובכן, מגמת החזרה של בנימין נתניהו לתפקיד ראש הממשלה נמשכת לפחות לפי הסקרים. 

לפי הסקר, מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו היתה זוכה ב–35 מנדטים, 'יש עתיד' של יאיר לפיד ב–22 מנדטים, 'הציונות הדתית' של סמוטריץ ובן גביר - 9 מנדטים, 'כחול לבן' של בני גנץ - 7 מנדטים, 'ש"ס' בראשות אריה דרעי – 8 מנדטים, 'העבודה' – 5 מנדטים, 'יהדות התורה' בראשות משה גפני – 7 מנדטים.

'הרשימה המשותפת' שומרת על כוחה עם 6 מנדטים, 'ישראל ביתנו' של אביגדור ליברמן לא מצליחה להתרומם ומקבלת 5 מנדטים, ארבע מפלגות נמצאות קרובות לאחוז החסימה והן 'ימינה' של נפתלי בנט שמקבלת בסקר 4 מנדטים, 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ שמקבלת 4 מנדטים, 'רע"מ' של מנסור עבאס גם היא עם 4 מנדטים ו'תקווה חדשה' של גדעון סער שמקבלת 4 מנדטים בלבד.

עוד עולה מהסקר כי במקרה של איחוד בין בנט וסער מפת המנדטים משתנה, כך שמפלגה משותפת בראשות שניהם מניבה 13 מנדטים, גוש נתניהו יורד ל-59 מנדטים ורע"מ לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי סקר מנדטים שערך מכון 'מדגם' בהנהלת מנו גבע עבור 'ערוץ 12', בדק אילו הבחירות היו נערכות היום והמפלגות הקיימות כיום רצות במתכונתן הנוכחית, התוצאות היו ש'הליכוד' זוכה ב-35 מושבים, 'יש עתיד' - 20, 'הציונות הדתית' - 9 מנדטים, 'כחול לבן' מתחזקת ל-9, 'ש"ס' נחלשת ל-8 מנדטים, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים בכנסת הבאה.

'הרשימה המשותפת' שומרת גם היא על כוחה ומקבלת 6 מנדטים, 'העבודה' גם היא עם 6, 'ישראל ביתנו' גם היא שומרת על כוחה הנוכחי עם 6 מנדטים. ארבע מפלגות מסכנות את עצמן בהישארות מחוץ לכנסת ואיבוד קולות לגוש המתנגד לנתניהו והן, תקווה חדשה, ימינה, רע"מ ומרצ שמקבלות 4 מנדטים כל אחת קרוב לאחוז החסימה שעומד על 3.25%.

לפי התוצאות, גוש נתניהו משיג 59 מושבים בכנסת ה-25, גוש הקואליציה הנוכחית עומד על 55 מושבים וזקוק לרשימה המשותפת על 6 המנדטים שלה, כדי להקים ממשלה.

סקר שערך מכון 'קנטאר' בראשות דודי חסיד עבור 'כאן 11', בדק גם הוא אילו הבחירות היו מתקיימות היום מה היתה תוצאה? ובכן, 'הליכוד' היתה זוכה ב-36 מנדטים, 'יש עתיד' ב-21 מנדטים, 'כחול לבן' מתחזקת ל-9, 'הציונות הדתית' מתחזקת היא ל-9, 'ש"ס' יורדת מ-9 ל-8, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מנדטים, 'הרשימה המשותפת' שומרת גם היא על כוחה בכנסת עם 6 מנדטים,

מפלגת 'העבודה' מקבלת 6 מנדטים, 'ימינה' של בנט, נחלשת מ-7 בבחירות הקודמות ל-5 אילו הבחירות היו מתקיימת היום. 'ישראל ביתנו' שוב לא מתרוממת ונותרת על 5 מנדטים, 'תקווה חדשה' שוב מסתכנת באחוז החסימה ומקבלת 4 מנדטים, כנ"ל רע"מ עם 4 מושבים בכנסת הבאה ואילו 'מרצ' נמצאת בחוץ עם 2.4% מקולות המצביעים.

מהסקר עולה כי גוש נתניהו עומד על 60 מנדטים לעומת גוש לפיד-בנט שמשיג 54 מנדטים, כשהרשימה המשותפת בתווך עם 6 מנדטים.

לפי סקר מנדטים של 'ערוץ 14' ומכון 'דיירקט פולס' של שלמה פילבר, מפלגת 'הליכוד' היתה גורפת 36 מנדטים אילו הבחירות היו מתקיימות היום, אחריה 'יש עתיד' עם 20 מנדטים, 'הציונות הדתית' זוכה גם בסקר זה ב-9 מנדטים, ש"ס - 8, כחול לבן עם 7, יהדות התורה עם 7 מנדטים, הרשימה המשותפת שומרת על כוחה עם 6 מנדטים.

'ישראל ביתנו' עולה במנדט לעומת סקרים קודמים ל-6 מנדטים, 'העבודה' נחלשת ל-5 מנדטים, 'ימינה' גם כאן על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים,
כך גם 'תקווה חדשה' עם 4, רע"מ גם היא עם 4 ומר"צ גם כן עם 4 מנדטים. ארבעתן בסכנת הישארות מחוץ לכנסת ובזבוז קולות לגוש שלהם.

לפי התוצאה, גוש נתניהו משיג 60 מושבים בכנסת ה-25, גוש הקואליציה הנוכחית משיג 54 מושבים, כשבתווך נמצאת 'הרשימה המשותפת' עם 6 מנדטים.

מוקדם יותר היום פורסם סקר ראשון לאחר ההכרזה על הבחירות, ברדיו 103FM. לסקר המלא ליחצו כאן.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום