נפרדים ממכתבי הדואר: חוק דיוור דיגיטלי אושר

הצעת חוק דיוור דיגיטלי אושרה בקריאה שנייה ושלישית | החוק קובע כי המדינה תשלח הודעות רשמיות, בדואר דיגיטלי (מייל או SMS) במקום בדואר הרגיל או דואר רשום

יוסי ריינר | חדשות בארץ 21.6.2022 | 21:13

ארכיון | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

אתמול (שני) אושרה בקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק הדיוור דיגיטלי. החוק קובע כי המדינה תשלח הודעות רשמיות, בדואר דיגיטלי (מייל או SMS) במקום בדואר הרגיל או דואר רשום, כאשר לאזרח תינתן האפשרות להשיב למדינה בלחיצת כפתור. 

ההצטרפות לשירות החדש ניתנת לבחירה ב-4 השנים הראשונות עבור האזרחים ומחייבת עסקים שיוכלו לבחור בשנתיים הראשונות את אופן קבלת הדואר. 

כמו כן אזרחים ותיקים יוכלו לבחור קבלת דואר בדרך הנוחה להם.

הדיוור הדיגיטלי יעמוד בכל הסטנדרטים החלים על גוף ציבורי בחזקת המסירה, ובניהם: ההגנה מפני שיבוש הליך השליחה, רמת וודאות גבוהה כי לא נעשה שינוי בתוכן משנשלח עד שהתקבל, שמירה על סודיות המידע בהתאם לרגישות המסר, מנגנון חיווי על אי הגעת הדואר ליעדו ועוד.

שרת הכלכלה והתעשייה, הממונה על מערך הדיגיטל הלאומי, אורנה ברביבאי התייחסה לאישור החוק החדש: "המעבר לשירות דואר דיגיטלי יצמצם את הנטל הבירוקרטי המיותר, ייצר וודאות בקבלת הודעות מהממשלה לאזרחים וייעל את התהליך כך שההודעות יעברו באופן מידי וללא תלות בגורם נוסף".

לדבריה, "החוק יגדיל את זמינות המידע, יביא לחיסכון משמעותי בנייר ושל מאות מיליוני שקלים בשנה בעבור הוצאות דיוור ציבורי, דבר שיחזק את האמון והתקשורת בין הממשלה לאזרחים וייצור תקשורת מתקדמת המתאימה לתקופה בה אנו חיים ולמדינה המוכרת ביכולותיה הדיגיטליות".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום