גורמים חשודים עקבו באפליקציית כושר אחרי חיילים

פעילים לא מזוהים השתמשו באפליקציית מעקב לכושר כדי לרגל אחרי כוחות צה"ל, ולעקוב אחר תנועותיהם בבסיסים סודיים ברחבי הארץ וצפו בהם בזמן שהם מטיילים בעולם בעסקים רשמיים. כך מדווח ה'גארדיאן' הבריטי

יענקי פרבר | חרבות ברזל 21.6.2022 | 17:58

עשיית כושר: אילוסטרציה | צילום: pixabay

פעילים לא מזוהים השתמשו באפליקציית מעקב של עשיית כושר (Strava) כדי לרגל אחרי אנשי כוחות צה"ל. הפעילים עקבו אחרי תנועותיהם בבסיסים סודיים ברחבי הארץ וצפו בהם בזמן שהם מטיילים בעולם בעסקים רשמיים.

על פי הדיווח ב'גארדיאן' הבריטי, ניתן היה לעקוב אחר משתמש שרץ בבסיס סודי ביותר הקשור לכאורה לתוכנית הגרעין הישראלית, המעקב התגלה על ידי ארגון המודיעין הישראלי FakeReporter. מנכ"ל הקבוצה, אחיה שץ, אמר ל'גארדיאן': "פנינו לכוחות הביטחון הישראליים ברגע שנודע לנו על פרצת האבטחה הזו, לאחר קבלת אישור מכוחות הביטחון להמשיך, יצרנו קשר עם חברת הכושר Strava, והם הקימו צוות בכיר כדי לטפל בבעיה".

אפליקציית המעקב של Strava נועדה לאפשר לכל אחד להגדיר ולהתחרות על קטעים קצרים של ריצה או רכיבה על אופניים שניתן לרוץ עליהם באופן קבוע, כמו טיפוס ארוך בעלייה במסלול רכיבה פופולרי או מעגל בודד בפארק. משתמשים יכולים להגדיר קטע לאחר העלאתו מאפליקציית Strava, אך יכולים גם להעלות הקלטות GPS ממוצרים או שירותים אחרים.

ייתכן שחלק מההעלאות המזויפות הללו שימשו למטרות רמאות בתחרויות ידידותיות, אבל נראה שלפחות לאחד מהם הייתה מטרה זדונית, משתמש אנונימי, שמיקומו מוגדר כ"בוסטון, מסצ'וסטס", הקים סדרה של קטעים מזויפים במספר מפעלים צבאיים בישראל, כולל מקומות של סוכנויות המודיעין של המדינה ובסיסים מאובטחים ביותר שנחשבים קשורים לגרעין של ישראל.

בהצהרה מחברת Strava נמסר: "אנו מתייחסים ברצינות רבה לענייני פרטיות ונמסרו לנו הודעות על ידי קבוצה ישראלית, FakeReporter, בנוגע לחשבון משתמש ספציפי ונקטנו בצעדים הנדרשים כדי לתקן מצב זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום