שוודיה מינתה חוקר מיוחד לחיזוק החיים והתרבות היהודית

ממשלת שוודיה החליטה למנות חוקר מיוחד שימפה מכשולים והזדמנויות לחיים יהודיים בשוודיה, ויציע הצעות לאסטרטגיה לאומית לחיזוק החיים היהודיים. הקונגרס היהודי, "אנו מברכים בחום על החלטת ממשלת שוודיה לחיזוק החיים היהודיים"

יענקי פרבר | חדשות בעולם 22.6.2022 | 12:44

העיר מאלמו בשוודיה | צילום: pixabay

ממשלת שוודיה החליטה למנות חוקר מיוחד לקדם חיים יהודיים בשוודיה ויציע הצעות לאסטרטגיה לאומית לחיזוק החיים היהודיים. לדברי שרת התרבות ז'נט גוסטפסדוטר, "אף אחד לא צריך להסס לחיות עם זהותו ולספר על כך לאחרים. עלינו להבטיח שיהודים יוכלו ויעזו לחיות חיים יהודיים, גם בהווה וגם בעתיד".

החוקר ששמו עדיין לא פורסם, יבחן את התנאים לחיים היהודיים כיום ויציג הצעות להבטחת הישרדותם והתפתחותם. ההתמקדות תהיה בהעברת התרבות היהודית ושפת היידיש לדורות הצעירים ולדורות הבאים. העבודה תתבצע תוך דיאלוג הדוק ושיתוף פעולה עם הקהילה היהודית בשבדיה ותדווח עד ה-15 בדצמבר 2023.

החוקר יצטרך, בין היתר: לתאר את התנאים לקיום חיים יהודיים בשוודיה בהתבסס על התחייבויותיה הבינלאומיות של שוודיה להגנה על מיעוטים לאומיים ושפות מיעוטים.

לזהות את המכשולים וההזדמנויות העיקריות עבור המיעוט היהודי לחיות חיים יהודיים, להציע צעדים שמטרתם לחזק את התנאים לחיים יהודיים בשוודיה.

המחקר הוא חלק מהמחויבויות של שוודיה בעקבות הפורום הבינלאומי לזכר השואה ולמאבק באנטישמיות שנערך בעיר מאלמו.

מהקונגרס היהודי העולמי נמסר: "אנו מברכים בחום על החלטת ממשלת שוודיה למנות חוקר מיוחד שיציע הצעות לאסטרטגיה לאומית לחיזוק החיים היהודיים, צעד זה מגיע לאחר ששוודיה אירחה את פורום מאלמו למלחמה באנטישמיות באוקטובר האחרון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום