רמקולים מפלסטיק / סיפור מעורר השראה

מכרזים דורשים ידע בתחומים רבים, אומץ וחשיבה מחוץ לקופסה • בסיפור הבא תלמדו איך אפשר לקחת תכונות אלו צעד קדימה

שיווק ופרסום | תוכן שיווקי 22.6.2022 | 10:53

אילוסטרציה | צילום: unsplash

ודאי כבר הבנתם שמכרזים היא עבודה לא שגרתית, הדורשת ידע בתחומים רבים, אומץ וחשיבה מחוץ לקופסה.

מכיוון שבמכרזים אלו מתחרים גורמים רבים, הרי שכל פיסת מידע על המוצר הנמכר, עשויה להיות חשובה ולהקנות יתרון למחזיק בה.

משכך, כל משתתף במכרזים מפתח לעצמו רשת של קשרים הכוללת מנהלי מחסנים, סוכני מכס, חברות ידע ומידע, יועצים ועוד, לקבלת מידע רב ככל הניתן.

אני למשל, צברתי במשך שנות הפעילות למעלה מ-42,000 כרטיסי ביקור של גורמים שונים, אשר בעת הצורך יכולתי לשלוף אחד מהם ולהשתמש בו לצרכיי.

במכרזים שיתרון המידע איננו קיים בהם, ניתן להשיג יתרון על המתחרים בדרכים יצירתיות אחרות, שלא כולן כשרות מבחינה מוסרית...

לצערי, מפעם לפעם גם אני חטאתי ב״עיגולי פינות" מסוג זה. למזלי, קבלתי איתותים מריבונו של עולם, כי עיגול פינות אינו משתלם, ולפעמים למדתי זאת בדרך הקשה...

אחד האיתותים הללו נשלח אליי בסיפור מערכות הרמקולים, והרי הסיפור לפניכם...

באחד המכרזים שבו השתתפתי נמכר משלוח בן כשלושת אלפים מערכות רמקולים חדשות וארוזות. כל מערכת נארזה בקרטון גדול וצבעוני, וכל עשרים קרטונים כאלו, הונחו על גבי משטח שינוע מעץ.

במחסנים שבהם מאוחסנות סחורות מסוג זה נהוג להעמיס את משטחי השינוע זה על גבי זה, כך שנוצר מבנה בן שלוש או ארבע קומות.

רבי קומות מסוג זה מונחים במחסן בטורים ארוכים וצמודים, ויוצרים כמין חומה גבוהה וארוכה של אותו מוצר. כשמדובר בכמות גדולה של המוצר, מניחים במחסן שורה ליד שורה, כשבין שורה לשורה קיים רווח של מספר סנטימטרים.

כבר בביקורי הראשון במחסן, עוד לפני הביקור הרשמי והממוסד, התרשמתי מאוד מהמראה המרהיב של "החומות" האדירות הבנויות שורות שורות של משטחי עץ עמוסי קרטונים.

הבנתי כי לסחורה מסוג זה יש שוק טוב, והינה סחורה העוברת לסוחר במהירות.

'שברתי' את הראש איך אצליח לרכוש אותה בזול, ואז עלה בדעתי רעיון...

סיכמתי עם מנהל המחסן על תשלום בן כמה מאות דולרים, אם יעלים עין ממעשיי ולא ימנע ממני לעשות כרצוני. והדפסתי במדפסת מדבקות גדולות שעליהן כיתוב באנגלית - "דפקטיב גודס", דהיינו, מוצרים פגומים.

את המדבקות הללו הדבקתי על כל המשטחים בקומה התחתונה של המשטח, במקום, כביכול, בלתי נראה. שיערתי כי המתחרים שלי שגם הם מקצוענים, יבדקו היטב במשטחים אחר סימנים המורים על טיב הסחורה, וקיוויתי מאד שימצאו את המדבקות, ובגללן יימנעו מרכישת הסחורה, או יציעו תמורתה מחיר זול מדי, שהרי מדובר בסחורה דפוקה...

רק אני ידעתי שהדפקט בסחורה, הינו פרי המצאתי, וכי אין בה שום פגם.

ואכן, כשבאו המתחרים שלי למחסן כדי לראות את הסחורות, עוד לפני המכרז, כמובן, גילו את המדבקות...

אחד מהם, צדיק במיוחד, אפילו התקשר אלי, התעניין האם גם אני ראיתי את המדבקות והזהיר אותי לבל אקנה את הסחורה הפגומה.

ביום המכרז עבד הכול לפי התוכנית שלי. רכשתי את הסחורה "הדפוקה" במחיר רצפה, בעוד המתחרים שלי נדו לי בראשם, ולא הבינו את המהלך הטיפשי שלי...

הבאתי את הסחורה למחסן שלי, יצרתי קשר עם מספר סוחרים, ומכרתי לאחד מהם את הסחורה במחיר גבוה פי ארבעה מהמחיר ששילמתי עליה.

שלחתי אל הסוחר את משטחי הסחורה.

עוד באותו היום שהמשלוח הגיע אליו, קיבלתי ממנו טלפון נזעם, "תאמר לי", צועק הסוחר שקנה ממני את הסחורה ועדיין לא שילם, "אתה לא מתבייש לצחוק עלי? למה שלחת לי פה קופסאות פלסטיק מלאות בטון?!"

אפרכסת הטלפון כמעט נפלה לי מהידיים, "מה?" אני שואל אותו.

מעבר לקו שמעתי את הסוחר הנרגז: "מה שאתה שומע. רוב הסחורה הינו קופסאות פלסטיק הנראות כמו רמקולים, ובמקום חוטי חשמל יש בתוכן אבנים".

התברר שהיה זה באמת משלוח של סחורה דפוקה מסין. הסינים ניסו לרמות את הלקוח שלהם בארצות הברית, ושלחו לו אריזות ריקות שבהן יצקו בטון ואבנים כדי ליצור לקרטון כובד מסוים.

אני, את הלקח שלי למדתי בצורה קשה...

הפסדתי את כל עלות הסחורה, את עלות ההובלה ואת עלות המשלוח אל הלקוח, ומהלקוח חזרה אלי, כמו שנאמר בתהלים (ז, טז): "בור כרה ויחפרהו, ויפול בשחת יפעל".

לריבונו של עולם יש דרכים רבות ללמד אותך ללכת ישר!

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

שתף כתבה זו